بحران جمعیت و بحران آب و خاک اصلی ترین مشکل کشور است

به گزارش خبرگزاری رکنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در نشست هم اندیشی حکمرانی پایدار سرزمین بیان داشت: آمار تخریب طبیعت و مشکلات منابع طبیعی زیبنده کشور نیست و ما باید به صورت جدی با آن مقابله کنیم.

وی افزود: مساله آب و خاک یک مساله جهانی است اما ما به عنوان یک عمل جمعی دچار غفلت شده ایم و باید توجه داشته باشیم که اگر اقدامی هم برای توسعه انجام می دهیم باید آب و خاک و در کل طبیعت حفظ شود.

وزیر کشور تاکید کرد: مهم ترین و فوری ترین وظیفه ما این است که یک بسیج همگانی برای حفظ طبیعت و آب و خاک داشته باشیم و برای این مساله باید یک احساس خطر مهم به وجود آید.

  وحیدی تصریح کرد: ما برای این مساله باید چاره جویی کنیم و نباید با برنامه ریزی بلند مدت سعی در حل مساله داشته باشیم به همین دلیل لازم است در یک برنامه کوتاه مدت و فوری با کمک گروه های جهادی این مساله را حل کنیم.

لازم است تمامی شهرداران، دهیاران و بخشداران و تمامی ارگانها برای حفظ طبیعت بسیج شوند چون حفظ طبیعت در مقطع کنونی به هیچ عنوان مساله دست دومی نیست به همین دلیل ما قرارگاه های جهادی را برای این موضوع بسیج خواهیم کرد.

حفاظت از طبیعت محدود به یک سمینار نیست و آبخیزداری از جمله مسایلی است که باید در دستور کار ویژه قرار گیرد. در گذشته کارهایی شروع شده اما کارهایی باقی مانده است و باید ادامه یابد.

کدخبر: 903950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟