دیده بان میانکاله: در حال فنس کشی هستند/ علیپور: پتروشیمی میانکاله مجوز محیط زیستی دارد

به گزارش رکنا، منابع محلی در روزهای اخیر خبر از فنس کشی در محل پروژه پتروشیمی میانکاله داده اند. این پروژه در اردیبهشت ماه سال گذشته با دستور مقامات عالی قضایی کشور به دلیل نداشتن مجوزهای محیط زیستی لازم مسکوت ماند.

در این خصوص دیده بان میانکاله اعلام کرد: برخی افراد در محل این پروژه در طی چند روز گذشته در حال فنس کشی هستند.

او اعلام کرد: در روزهای اخیر رییس قوه قضاییه از این محل بازدید کرد و دیداری با سرمایه گذار این مجموعه داشته است.

در این باره کمال علیپور خنکداری، نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رکنا، بیان داشت: منطقه ای که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده با منطقه میانکاله متفاوت است و اینها شیطنت هایی است که هم اینور آبی ها انجام دادند و هم آنور آبی ها و نمی خواهند استان مازندران توسعه و پیشرفتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هیچ ارتباطی به تخریب میانکاله ندارد، افزود: در این پروژه هم فاصله زمینی رعایت شده است و هم فاصله هوایی سه برابر بیشتر از استانداردهای محیط زیستی داشته است اما متاسفانه بعضی از جریانات آنور آب که تمایل ندارند کشور را توسعه یافته ببینند آمدند اعتراض کردند و گرنه آنها دلشان برای محیط زیست نسوخته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه برخی از جریاد داخلی هم بدون داشتن اطلاع از این منطقه به این مسایل دامن می زدند و شما اگر به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید مشاهده می کنید که اغلب پتروشیمی ها در کنار دریا و لب ساحل و اینگونه مناطق است.

علیپور ادامه داد: در طول دهه های اخیر دنیا بیشترین آسیب را به محیط زیست وارد کرده است و اکنون تاوان آن را ما باید بدهیم.

وی افزود: پروژه پتروشیمی در این منطقه مجوزهای محیط زیستی خود را دریافت کرده است و نمی توان یک استانی را از توسعه محروم کرد و استانهای دیگر در مسیر توسعه قرار گیرند. ما امروز شاهد این هستیم که برخی از استانها صنایع آب بر را در وسط کویر احداث می کنند و پتروشیمی که نیاز به آب دارد در کنار ساحل نمی تواند کار خود را به خوبی پیش ببرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی شود با یک بام و دو هوا کشور را مدیریت کرد و امیدواریم با مجوزهایی که دریافت کرده ایم دستور پیگیری و ساخت این پروژه امسال به نتیجه برسد.

کدخبر: 902717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟