۵۴ درصد تحت پوششی های کمیته‌ امداد زنان سرپرست خانوارند

به گزارش رکنا، همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) که صبح امروز در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، با همکاری کمیته امداد و نهادهای انقلابی و دولتی، سامانه تامین مالی محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا نیز رونمایی شد.

 مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه امام بزگوارمان ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب، فرمان تاسیس کمیته امداد را صادر کردند، گفت: برای اینکه بتوانیم در محرومیت‌زدایی به توفیق برسیم باید این دغدغه را داشته باشیم.

وی افزود: کمک به نیازمندان باید عزتمندانه باشد.

بختیاری با اشاره به ماموریت فعلی کمیته امداد که به فرموده مقام معظم رهبری باید توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات با رعایت تکریم در صدر برنامه های کمیته امداد باشد، خاطرنشان کرد: ما به سراغ اشتغال پایدار و درآمد باثبات هستیم. اگر بخواهیم به آن برسیم گریزی نداریم در مهارت آموزی و فعالیتهای دانش آموزی استمرار بطلبیم.

رئیس کمیته امداد، یکی از راهبردهای بزرگ امداد را اشتغال خانگی دانست و افزود: بیش از ۵۴ درصد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند سرپرست خانوار و خانم هستند. باید اشتغال را به داخل خانه‌ها ببریم.

به گزارش ایسنا، نخستین پروژه سامانه تامین مالی محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا، تهیه ۴۰ دستگاه تبلت نابینایان مناطق محروم بود. هزینه این ۴۰ تبلت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد که با همکاری کمیته امداد، نهاد کتابخانه‌های عمومی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تامین شد.

این سامانه از امروز آغاز به کار کرد و تا روز ۱۴ شهریورماه داوطلبان تامین مالی برای تامین تبلت ویژه نابینایان مناطق محروم می‌توانند درخواست خود را به ثبت برسانند.

کدخبر: 900469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟