نیوشا ضیغمی پاسخ بدهد، ناآگاه به قوانین حوزه حیات وحش است؟/ شریک دزد یا رفیق قافله؟!
حجم ویدیو: 509.33K | مدت زمان ویدیو: 00:00:17

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یک قانون نانوشته ای بین قاچاقچیان حیات وحش در دنیا و افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی وجود دارد که هر گاه بازار قاچاق و فروش غیرقانونی یک گونه کم می شود از آنها دعوت می کنند تا در محیطی آرام مثلا در یک ویلایی در هاوایی یا در منزل خودشان با آن گونه تحت تدابیر شدید بهداشتی و حتی امنیتی (در صورت درنده بودن آن گونه) عکس و فیلم چند ثانیه ای تهیه کنند و با انتشار آن در صفحات مجازی خود مبالغ هنگفتی را دریافت می کنند.

اتفاقی که بعد از آن می افتد این است که بازارهای سیاه و غیرقانونی فروش توله ببر و شیر و کروکدیل و ایگوانا و پانگولین و هزاران گونه دیگر دوباره توسط طرفداران ناآگاه داغ می شود و قاچاقچیان به همین راحتی میلیون ها دلار به جیب می زنند.

چند سال پیش در جریان انتشار پوستر سریال دراکولا و پخش قسمت هایی از آن که این هنرمند ارزنده کشور خواسته یا ناخواسته دقیقا این مدل فوق را در سریال خود پیاده کرده بود انتقادات بسیاری به او وارد شد و تا جایی پیش رفت که این هنرمند توضیحاتی را از طریق روابط عمومی سریال ارایه کرد.

کارشناسان محیط زیست و دوستداران حیات وحش هم بعد از آن به این مساله دامن نزدند تا جایی که هر از گاهی یک ویدیو یا عکسی از یک چهره یا سلبریتی از بازیگر تا فوتبالیست منتشر می شد و ما هم هیچ ما نگاه. اما در روزهای گذشته تعدد این اتفاق به صورت کاملا غیراتفاقی بسیار افزایش یافته و در نوبرانه ای تازه خانم  بازیگر  سینمای ایران فیلمی از خود منتشر کرد که در آن او در یک فضای آرام و صمیمی و در کانون گرم خانواده مشغول شیر دادن به یک بره شوکا و یا گوزن هستند.

ما از نیوضا ضیغمی بازیگر درخواست داریم که خیلی آرام و منطقی بدون اینکه استرسی بر آن فضای حاکم بر تصویر ایجاد شود به افکار عمومی و رسانه ها پاسخ دهد که ناآگاه به قوانین حوزه حیات وحش است ؟ شریک دزد یا رفیق قافله؟!

 

کدخبر: 897627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟