آقای وزیر بهداشت کودکان "لجنگ"به کمک پزشکی نیاز دارند/ تکرار گزارش از درگیری اهالی روستا با بیماری پوستی خطرناک

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حامد وکیلی- عکاس با انتشار تصاویری از کودکان روستای لجنگ در صفحه توئیتر خود اینگونه اطلاع رسانی کرد: لجنگ یکی از روستاهای مرزی ایران و افغانستان است که بیش از ۸۰ درصد کودکان این روستا در  خراسان جنوبی از مشکل پوستی رنج می‌برند.بیماری و اگزمای آنان ناشی از کمبود آب بهداشتی در منطقه است. مردم این منطقه برای آشامیدن و مصرف روزانه‌شان مجبور به استفاده از آب آلوده قنات‌ها هستند.

حامد وکیلی تاکید داشت : قنات‌هایی که در این روستاها قرار دارند نباید برایتان قنات‌های تمیز مرکز کشور را تداعی کند، چون آب قنات‌های این منطقه واقعاً آلوده است.

وکیلی با گفتن از اینکه طبق گفته متخصصان، اگر این اگزما پیشروی کند و تبدیل به زخم باز شود، می‌تواند عفونت کرده و این موضوع جان کودکان را به‌طور جدی به خطر می‌اندازد افزود: حتی اگر نگران جان بچه‌ها هم نباشیم، تشدید اگزمای پوستی می‌تواند زندگی آنها را به شدت تلخ و آزار دهنده کند. کودکان این منطقه به شدت نیاز به کمک دارند اما نه کمک‌های موقت، بلکه باید کاری کرد که شرایط زندگی‌شان تغییر کند.

بیماری پوستی خطرناک و اعلام دوباره گزارش به مسئولان پزشکی کشور

گفتنی است شرایط این روستا، یک مبحث تازه نیست و پیش از این نیز گزارش هایی از وضعیت فقر بهداشتی و معیشتی ساکنان این روستا در رسانه ها منتشر شده است اما اتفاق تازه برای این روستا و زندگی مردمانش تنها به روزرسانی گزارش نویسی خبرنگاران و عکاسان رسانه هاست ولی مشکلات به قدرت خود باقی است.

به طور مثال خبرگزاری مهر در چهار سال پیش از وضعیت روستا لجنگ اینگونه نوشته بود: روستای لجنگ  از توابع منطقه ماخونیک شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی واقع شده است که به دلیل تعداد کم جمعیت و صعب‌العبور بودن هیچ گونه امکاناتی ندارد.

در آن زمان نیز به بیماری پوستی به خاطر نبود بهداشت در منطقه اشاره شده بود. حال با گذشته چهار سال باردیگر حامد  وکیلی به منطقه رفته با همان شرایط مواجه شده، عکس گرفته، منتشر کرده تا شاید اینبار کسی به کمک این ساکنان برود.

 

 

 

کدخبر: 892760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟