اراضی ملی در نوشهر آزاد شدند

به گزارش رکنا، سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف بخشی از اراضی ملی در مناطق ساحلی توسط فردی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

این مسئول، تصریح کرد: پس از بررسی های همه جانبه، ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و دستگیری فرد متهم، با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان نوشهر به محل اعزام شدند .

سردار میرزایی از تخریب حصارهای ایجاد شده در اطراف زمین های ذکر شده خبر داد و اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی و ساحلی آن شهرستان به ارزشی بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال از چنگ متهم رهاسازی شد. 

این مقام انتظامی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

سردار میرزایی با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند، از مردم درخواست کرد؛ قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن اقدام کنند.

 

کدخبر: 890181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟