در عزل وزیر آموزش و پرورش حتی لحظه ای درنگ جایز نیست !

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ابراهیم سحرخیز ، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا در خصوص مسائل اخیر از جمله عدم پرداخت حقوق اسفندماه معلمان و پرداخت نشدن 6 ماه از حقوق معلمان قراردادی،  اظهار کرد: باید منتظر ماند و دید دولت یا مجلس، کدامیک در عزل یوسف نوری پیش قدم خواهند شد تا لااقل بخشی از این اعتماد سلب شده را دوباره ترمیم کنند.

وی در ادامه افزود: یقین دارم اکثریت قریب به اتفاق از حاضران در همین دوره از مجلس، دور آینده با فرض هر ضریبی از مشارکت، دیگر نماینده مجلس نخواهند بود؛ بنابراین بهتر است حال را دریابند و با هم قسم شدن برای عزل وزیر و دیگر مقصران به تقصیر، بخشی از رسالت نمایندگی خود را درست ایفا کنند. هرچند برخی از مدیران استانی آموزش و پرورش نیز دست کمی از وزارتخانه ندارند.

سحرخیر تاکید کرد: از رئیس جمهوری خواستارم تا این وزارتخانه را به انسان های کارآزموده و محبوب بسپارند! وزارتخانه ای که قرار بود دانه های تسبیح آن با حبل دانش و تدبیر در کنار هم چیده شود، قطار کارها بر ریل اتقان و اتیان، سرعت و صلابت،  تحول خواهی و مدیریت جهادی استوار باشد، شوربختانه امروز در همان ایستگاه اول از ریل تدبیر خارج شده و مسافران را در ناکجاآبادی از حیرت و سردرگمی به امان خدا رها کرده است. سپردن کارهای بزرگ به مردانی کم سن و سال یا غایب از دانش و تجربه، چنان بلایی بر سر این وزارتخانه آورده که اکنون معاون اول رئیس جمهور نیز قادر به کتمان این تقصیر آشکار نیست!

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش افزود: صدا و سیما نیز در این شرایط مجبور می شود که برای تسلا و تشفی خاطر یک میلیون معلم ناراضی در اخبار شبانگاهی خود یا اخبار ساعت ۲۰:۳۰ ، از این سو مدیریت پرده برداری کرده این کوتاهی وزیر و یاران او را پوشش رسانه‌ای دهند.

وی تاکید کرد: همین اتفاق اخیر، یعنی پرداخت نشدن به موقع و به مقدار حقوق و مطالبات به فرهنگیان ، دلیل واضحی بود بر این مدلول پیدا، که کارهای بزرگ ، مردانی بزرگ و سرد و گرم چشیده نیاز دارد. 

کدخبر: 881686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟