آقای شهردار تهران این آسفالت پیر شهر؛ قاتل خودروها شده است/ عوارض شهری مردم به کدام خزانه جاری می شود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  آسفالت سطح خیابان و کوچه و بزرگراه های تهران (پایتخت ایران) دچار  پیری و شیارشدگی شده است.

آسفالت چهل تیکه و فرسوده با چاله های کوچک و بزرگ وسط خیابان و بزرگراه ها که به راحتی میتواند خودروها را دچار مشکل فنی کند.

وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌های تهران به گونه‌ای است که رانندگان وسایل نقلیه باید به صورت مارپیچ تردد کنند چرا که تعداد چاله‌ها و حفره‌های ایجاد شده روی آسفالت خیابان‌ها به حدی زیاد است که نمی‌توان مسیری را بدون مشکل و مستقیم طی کرد و این خود می تواند موجب بروز حتی تصادف شود. این در حالی است که نورپردازی شبانه شهر نیز ضعیف و شهر به نوعی دچار خاموشی در شب است و این آسفالت پیر و چاله ها موجبات تخریب خودرو و تصادفات را ایجاد می کند.

آسفالت تهران قاتل خودروها شده است

در کمترین تخریب به جلوبندی خودروها  آسیب می زند. آسفالت خراب قاتل ماشین است اما پیامد منفی نداشتن یک آسفالت با کیفیت، صرفاً محدود به خودروهای شخصی نیست.

بلکه رانندگان  تاکسی و یا پیک موتوری که  ساعت‌های زیادی از شبانه‌روز رانندگی کنند  به خاطر پستی بلندی‌های زیاد و کنده‌کاری‌های آسفالت خیابان‌ها دچار مشکلات جدی به ویژه از ناحیه کمر می‌شوند.

کوچه و خیابان‌های قدیمی یا جدید، پایین شهر یا بالای شهر تفاوتی ندارد چرا که بی‌نصیبی از آسفالتی مناسب، مشکلی است که گریبان گیر خیابان‌های تمام شهر شده است.

مالیات شهری مردم کجا می رود؟

 آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از نیازها و ضرورت‌های عمرانی تمام شهرها محسوب می‌شود که نمی‌توان با هیچ بهانه‌ای این امر ضروری را تعطیل کرد .در طول روز، هزاران تردد خودرو در شهر انجام می شود، پس همین امر می‌طلبد که شهرداری همواره در صدد اصلاح آسفالت باشد.

 کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر زندگی شهروندان و یکی از شاخصه‌های اصلی در زمینه رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت آسفالت، روش جمع آوری پسماند( با روش به کارگیری از زباله گردان) وضعیت جوب ها؛ وضعیت پیاده روها (از شکستگی تا کثیفی)؛... این سوال مطرح است که  مالیات شهری مردم کجا می رود و صرف چه می شود؟

این تصور در کنار هر روز فقیر تر شدن چهره شهر تهران در  ذهن شهروندان جدی تر می شود که مالیاتی که برای بهبود شهر می دهیم به جای بهبود شهر به کدام خزانه جاری می شود که شهر هیچ تغییر موثری که ندارد هر روز شکسته تر و فرسوده تر می شود.

 

کدخبر: 878196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟