دختر 10 ساله دانش آموز: از متهم می پرسم منفعتت از مسموم کردن بچه های مدرسه چه بود؟

 الینا ده ساله است. دانش آموز کلاس چهارم دبستان است. دختر فاطمه شیخ علی زاده خبرنگار حوادث رکنا. امروز آمده بود تحریریه رکنا و علت آمدنش دوست داشتنی بود. آمده بود که خبرنگار اجتماعی شود. بارها به مادرش گفته بود که می خواهم خبرنگار اجتماعی شوم و امروز برای رسیدن به مقصودش همراه مادرش به تحریریه آمده بود.

آمد و سرمیز ، چشم در چشم بچه های سرویس اجتماعی نگاه کرد و  گفت: من کجا بشینم؟!

مادرش از قبل گفته بود که دوست دارد خبرنگار شود. می دانستیم که سوالش از چه بابت است. عاشق مصمم شدن در رسیدن به خواست و هدفش شدیم. گفتیم بنشین روی آن صندلی.

نشست و گفت: خب الان باید چه چیزی را پیگیری کنم!

باید خبرنگار باشید تا درک کنید وقتی یک دختر ده ساله اینگونه مصمم از هدفش که خبرنگار شدن است  چشم در چشم تو نگاه می کند و می گوید چه ذوقی می کنی.

وقتی از الینا موفقی پرسیدیم از مسمومیت ها کجا با خبر شدی و نظرت در مورد متهمان این پرونده و صحبتت با این متهمان چیست اینگونه نوشت و پاسخ داد:

خبر الینا

وقتی از الینا خواستیم در مورد اینکه دوست دارد شهری که در آن زندگی می کند چه امکانات و فضایی داشته باشد نیز اینگونه نوشت:

الینا خبر دوم

 بعد از نوشتن این دو متن، دوباره در صورتمان نگاه کرد و گفت: خب الان دیگه در مورد چی بنویسم...

گفتنی است که برای نوشتن این دو متن با زمانی که برای فکر کردن به محتوای متن هایش گذاشت، یک ساعت شد. تند ، سریع و زیبا.

چقدر خوب هستند نسل آینده ایران، چقدر می تواند ایران از وجودشان بهره ببرد. دختران و پسران باهوش و هدفمند با چشمانی مصمم و صدایی مصمم تر برای رسیدن به هدف، برای رسیدن به زندگی بهتر و ساختن زندگی بهتر.

تمام آرزوی ایران این است که این نسل نسوزد، جوانه بزند و بسازد و پیشرفت را رقم بزند. تمام آرزوی ایران این است که این نسل را سوار بر هواپیما در حال پرواز و مهاجرت نبیند. کاش ایران به آرزوهایش برسد.

کدخبر: 877211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟