عدم تصویب توافق پاریس در مجلس ایران سیاسی بود/ صلیب سرخ جهانی 2 استراتژی بزرگ برای مقابله با تغییرات اقلیمی دارد

عطا مرتضی محمد دورانی، رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تصریح کرد: مطابقات گزارشات نهادهای بین المللی ایران ششمین کشور در جهان است که تحت تاثیر شدیدترین اثرات تغییرات اقلیمی قرار گرفته و این مساله به معنای بالا بودن مخاطرات طبیعی و درگیری بیشتر سازمان هلال احمر ایران با این مساله است.

وی در پاسخ به این سوال که عدم تصویب توافق پاریس در مجلس ایران چگونه می تواند میزان درگیری این کشور را با مخاطرات طبیعی افزایش دهد، افزود: خانم سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران در تمام سعی خود را انجام می دهند تا بتوانند با توجه به بسترهای مناسب اجتماعی و آموزشی در ایران این مساله را حل کنند و سیاست های اقلیمی مناسبی را اتخاذ کنند.

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران بیان داشت: عدم تصویب توافق پاریس در ایران یک مساله سیاسی است و ما سعی می کنیم که در این مسایل دخالت نکنیم اما زمانیکه بحث منافع عموم انسانها در میان باشد ما سعی می کنیم که طرح بحث کنیم و این مساله را حل کنیم.

وی اضافه کرد: ایران جزو اولین کشورهایی است که تقریبا در اغلب شهرهای خود خانه های هلال دارد و این مساله باعث شده است تا هرگونه مقابله با بلایای طبیعی حاصل از تغییرات اقلیمی را آسان تر کند.

ایران 67 هزار خانه هلال دارد

دورانی با اشاره به اینکه ایران 67 هزار خانه هلال دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای این کشور محسوب می شود، ادامه داد: الان ایران جزو کشورهایی است که در حوزه هلال احمر با تمام توان در مقابل تغییرات اقلیمی ایستاده است و اقدامات خوبی را در این زمنیه انجام می دهد.

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران یادآور شد: وجود خانه های هلال حتی در دورافتاده ترین نقاط ایران باعث شده است تا بسترهای اجتماعی در ایران از آموزش های لازم در این خصوص از طریق سازمان هلال احمر آشنا شوند و آماده مواجهه با هرگونه مخاطره ای باشند.

وی در خصوص برنامه های فدراسیون صلیب سرخ جهانی در مواجهه با مخاطرات طبیعی حاصل از تغییرات اقلیمی، عنوان داشت: سازمان صلیب سرخ جهانی 5 استراتژی و برنامه بزرگ در سطح جهان در پیش گرفته است تا بتواند با مخاطرات طبیعی در آینده مواجهه بهتری داشته باشد که از این 5 مورد 2 مورد آن به صورت مستقیم برنامه ای برای مقابله با بلایای طبیعی حاصل از تغییرات اقلیمی است.

دورانی اظهار داشت: برنامه ها و استراتژی های ما در سایت فدراسیون بین‌الملی صلیب سرخ و هلال احمر موجود است و ما به دلیل اهمیت این مساله یک مرکزی را در سال 2007 با عنوان مرکز تغییرات اقلیمی صلیب سرخ جهانی در فدراسیون راه اندازی کرده ایم که در این مرکز به صورت آنلاین تمامی اطلاعات و وقایع مرتبط با این مساله را در سرتاسر دنیا جمع آوری می کنیم.

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: در این مرکز تمامی راهکار ها و مدل ها و این که افراد چگونه بتوانند انعطاف پذیر بشنوند آگاهسازی می شود و در این سایت یک ابزارهایی وجود دارد که می توانند از طریق این ابزار آموزش های لازم را ببینند.

کدخبر: 876919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟