آقای شهردار! ذوق زده مان کردید با این قیمت پسماند خشک، بسیار تشویق کننده و عالی! + فیلم
حجم ویدیو: 49.84M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چند ماهی می شد که در تحریریه خبرگزاری رکنا، تصمیم گرفتیم تا با جمع آوری کاغذ و کارتن، (که حداقلی ترین و در دسترس ترین چیزهایی است که در یک خبرگزاری می توان آنها را به وفور دید)، آنها را به یکی از کیوسک های جمع آوری پسماند تحویل دهیم تا علاوه بر اینکه فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله را مد نظر داشته باشیم، بتوانیم گزارشی از فعالیت شهرداری در این خصوص تهیه کنیم.

به یکی از کیوسک های تحویل پسماند خشک در خیابان میرداماد رفتیم و زباله های خشک را تحویل دادیم. تحویل این پسماند خشک به همراه درب بطری های جمع آوری شده (که قیمت بالاتری نسبت به پلاستیک معمولی دارد)، جمعا 21 هزار و 446 تومان شد! 

در تحریریه، آن حجم از پسماند خشک، را در محلی جداگانه نگهداری کرده بودیم؛ ولی آیا خانواده ها نیز چنین فضایی را در خانه های آپارتمانی خود دارند؟ آیا خانواده ها می توانند یکجا پسماند خود را به کیوسک های جمع آوری پسماند ببرند؟ آیا با چنین قیمت هایی، برای خانواده ها صرفه اقتصادی دارد که پسماندشان را تفکیک کنند؟ 

قیمت هر کیلوگرم کاغذ، 3500 تومان، هر کیلو کارتن 2600 تومان و پت، 6 هزار تومان در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد برای شهروندان، برای تحویل زباله های خشکشان رغبت چندانی نداشته باشند  و آنها را در سطل های زباله رها کنند تا زباله گردها به سراغ آن بیایند.

شهرداری تهران برای اینکه شهروندان را ترغیب به انجام این کار کند، بهتر است در گام نخست، قیمت پسماند تفکیک شده را بالاتر آنچه اکنون است ببرد.

کدخبر: 876829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟