تشدید نظارت های میدانی بر بازار شب عید/گرانفروشان را نقره داغ می کنیم

احمد اصانلو، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تصریح کرد: رویکرد ما در طرح ویژه برخورد قاطع با متخلفان بازار شب عید، نظارت موثر و مفید بر مراکز تولیدی توزیعی عمده با هدف اجرای صحیح ضوابط قیمت گذاری توسط واحدهای تولیدی خواهد بود و قطعا متخلفان از جمله گرانفروشان را نقره داغ خواهیم کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی نظارت بر بازار با سازمان حمایت اتاق اصناف است، تصریح کرد: در این بین وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفاتی است که از کانال های مختلف به سازمان تعزیرات گزارش می شود.
وی افزود: در مقاطعی احساس می کنیم که حضور ما در میدان می تواند به روند رسیدگی به تخلفات سرعت بخشد و به همین دلیل قضات ما که باید در محل کار حضور داشته باشند و به پرونده های تخلف رسیدگی کنند همراه ناظران و کارشناسان سایر مجموعه ها در محل حاضر می شوند تا رای تخلف احتمالی در محل صادر شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: این حضور قضات سازمان تعزیرات حکومتی نباید به این مفهوم تعبیر شود که آنها در حین انجام وظیفه هستند بلکه این اقدامی فراتر از وظایف محوله و در راستای تسریع در روند رسیدگی به تخلفات است.
معاون وزیر دادگستری اضافه کرد: دستگاه ها باید توجه داشته باشند اگر قصد دارند روند نظارت ها در این خصوص بهبودی داشته باشد باید همگی به وظایف خود به درستی عمل کنند و پای کار باشند تا بتوان در ایام شب عید از وقوع تخلف در بازار جلوگیری شود.
اصانلو عنوان کرد: ما از 8 اسفند ماه اقداماتی را برای افزایش نظارت بر بازار شب عید آغاز کرده ایم و گشت های مشترکی در این رابطه داریم اما باید این واقعیت را بپذیریم که توان نیروی انسانی ما و حتی بقیه مجموعه ها برای نظارت بر تمامی صنوف کافی نیست و لازم است مردم در این باره تخلفات مربوطه را به ما گزارش دهند.

وزارت صمت باید نظارت بیشتر بر صنوف داشته باشد

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: لازم است وزارت صمت در راستای وظایفی که دارد نظارت را بر صنوف افزایش دهد و اقدامات لازم را برای نظارت الکترونیکی بر قیمت ها تسریع کند.

معاون وزیر دادگستری گفت: مسئولیت نظارت بر بازار و کشف تخلف بر عهده وزارت صمت است و به همین دلیل سامانه 124 وزارت صمت به این موضوع اختصاص پیدا کرده است و اگر تخلفی صورت گیرد و در این سامانه اعلام شود برای رسیدگی به سازمان تعزیرات ارجاع داده می شود.
وی تاکید کرد: نظارت ها در ایام شب عید به منظور کنترل وضعیت قیمت ها در بازار افزایش یافته است و در این راستا قضات ما نیز همراه با تیم های بازرسی در محل های تعیین شده حضور حداکثری خواهند داشت تا از وقوع تخلفات در این ایام پیشگیری شود.
کدخبر: 875120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟