تجاوز به حریم آتشکده ساسانی کذب است

به گزارش رکنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی را تکذیب کرد.

محمد‌‌‌‌‌‌جواد جوکاری گفت: طبق گزارشات رسیده و انتشار عکس و مطالبی از مردم در فضای مجازی مبنی بر عدم‌ رعایت حقوق و حد و حریم‌ آتشکده کازرون، نیروهای میراث فرهنگی وارد عمل شدند و موضوع را پیگیری کردند.

وی افزود: در بازدید میدانی از این آثار ملی، پارک چند خودرو در جلوی گلخانه و حوالی اتشکده مشاهده گردید که به مقامات انتظامی گزارش داده شد و با آنها برخورد گردید.

رییس اداره میراث شهرستان کازرون در ادامه ضمن اشاره به وجود گلخانه در این منطقه گفت: گلخانه ای با مجوز رسمی از اداره کل میراث و فرهنگی استان در سال ۱۳۹۴ در این‌ محل احداث گردید و به فعالیت خود ادامه می دهد که علت عبور و مرور ماشین‌ها همین‌ گلخانه است.

وی افزود: در این محل زمین های زراعی وجود دارد و این منطقه مسیر ارتباطی است، اما حریم‌ کاملا رعایت می شود.

او با تاکید بر حفاظت و نگهداری آثار باستانی ملی توسط میراث فرهنگی و مردم‌ تصریح کرد: با رایزنی و پیگیری برای تامین‌ بودجه جهت فنس‌کشی، انشاالله در آینده ای نزدیک‌ با این اقدام‌ تاحدودی مشکل رفع خواهد شد.

جوکاری در پایان، ضمن تقدیر از همکاری و دغدغه دوستداران‌ میراث، دوستداران محیط زیست وهمچنین آثار ارزشمند تاریخی که هویت ماهستند، انتشار هرگونه مطلب و عکس مبنی بر تجاوز به حریم‌ آتشکده کازرون را تکذیب نمود و تصریح کرد: میراث فرهنگی در جهت حفظ و نگهداری آثار ارزشمند باستانی، تاریخی و ملی شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و حفظ این آثار وظیفه میراث و فرهنگ‌ می باشد.

کدخبر: 874707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟