خزعلی: کمیته ویژه‌ پیگیری مسمومیت دانش آموزان تشکیل شد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی ، درحاشیه نخستین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان بوشهر افزود: مسمومیت دانش‌آموزان را دشمن ایجاد کرده است و به آن دامن می‌زند تا از سوء استفاده و بهره‌برداری سیاسی کند.

خزعلی ادامه داد: امیدواریم با اهتمام دولت در زمینه ارتقای تحصیلی بانوان و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر؛ زمینه آرامش این قشر در سرزمین ایران فراهم شود.

سفر دور دوم هیات دولت رهاورد خوبی برای بانوان بوشهری دارد

خزعلی گفت: شاید بوشهر به دلیل اینکه از نخستین استان‌های مقصد سفر رئیس جمهور در دور نخست بود فرصت اینکه در برنامه‌ها بازنگری و نیازهای استان در حوزه زنان شناسایی و مصوباتی داشته باشند پیش نیامد اما با ارتباطات ایجاد شده مصوبه‌های خوبی برای این سفر خواهیم داشت.

وی بدون اشاره به شمار مصوبه‌ها و رقم اعتباری پیش بینی شده در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر برای زنان اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده در این دور اعتبارات خوبی برای بوستان بانوان، آموزش، مهارت آموزی، آسیب زدایی و پیشگیری از بازماندگی تحصیل بانوان با فراهم کردن تحصیل برای دختران روستاهای دورافتاده پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: هرچند بازماندگی از تحصیل بانوان در استان بوشهر نسبت به دیگر استان‌ها کم است اما باز هم برای همین تعداد کم نیز برنامه‌هایی مانند سایر استان‌ها اجرا می‌شود.

خزعلی ادامه داد: ایجاد خوابگاه‌های دانش آموزی در روستاهای مرکزی، دور، محروم و بخش‌های عشایری از جمله راهکارها و برنامه هایی است که برای کاهش بازماندگی تحصیلی بانوان در دستور کار است.

وی همچنین تعمیر، ساخت و تجهیز مدارس به مهارت آموزی خاص بانوان را از جمله دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که برای تقویت و ارتقای توانمندی بانوان دنبال می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برخی حمایت‌هایی که انجام گرفت زمینه مهارت آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را فراهم کرده است،گفت: امروز حمایت‌هایی که از نظر مهارتی صورت گرفته بخوبی مشهود است و امید می‌رود در این سفر اعتبار بسیار بیشتری به این بخش اختصاص یابد.

ایجاد کسب و کار پایدار خانوار محور از برنامه های معاونت زنان و خانواده

وی یکی از برنامه‌های دولت درمعاونت زنان و امور خانواده را ایجاد کسب و کار پایدار خانواده محور عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود زنان هم کانون گرم خانواده را داشته باشند وبتوانند مهارت‌های شغلی لازم آموزش ببینند.

خزعلی با اشاره به اینکه این حمایت‌ها در قالب تسهیلات و حمایت از کارآفرینان است اظهار کرد: امروز با ارتباطی که با کشورهای عضو کنگره زنان تاثیرگذار فراهم شده مقدماتی برای بازار مجازی در سطح ملی و بین المللی ایجاد شده است.

برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار در ۱۵ استان کشور

وی با اشاره به برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار در ۱۵ استان کشور گفت: برگزاری این کنگره از ایده‌هایی است که از سال گذشته در سطح ملی و بین المللی مطرح و امسال در سطح استان‌ها برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: زنانی که در محیط‌های مختلف اداری، منزل، محیط‌های اجتماعی، ملی و بین المللی بتوانند اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشند شناسایی وتعدادی از آنها در کشور و استان‌ها معرفی می‌شوند.

خزعلی در باره بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: اعتبار آنهایی که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند تا حدی تامین شده است و اگر بودجه این طرح تامین شود توسعه می یابد.

وی در باره بیمه زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند هم چنین گفت: برنامه اجرایی این طرح تعریف و اجرایی می‌شود.

خزعلی با اشاره به سخنان بانوان تاثیرگذار استان بوشهر اظهار کرد: انتظار می‌رود زنان و دختران این سرزمین با همت، غیرت و مداومت در کار هم در خانواده، محله و محیط تغییر ایجاد کنند و افراد زیادی را زیر حمایت خود قرار دهند و بتوانند در سبک زندگی آنها بویژه بانوان بد سرپرست تغییراتی نوعی ارتقا و جهش را ایجاد کنند.

خزعلی گفت: انتظار می‌رود با همت و غیرت زنان حرکت بزرگی در ارتقای زنان در بخش‌های کمی و کیفی ایجاد شود و شاهد حرکت‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه بانوان که موجب رشد اجتماعی آنها فراهم شود، باشیم.

وی تاکید کرد: استانی مانند بوشهر محروم نیست و به داشتن سرمایه هایی مانند زنان غیرتمند این استان متنعم است و باید امکانات و شرایط ی برای کارکرد بهتر برای آنان فراهم شود.

کدخبر: 874146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟