چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش رکنا ، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز، بیست و ششم بهمن ماه در دیدار رئیس و اعضای هیأت امنای کمیته امداد با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید شیعیان در قم انجام شد، با بیان اینکه ۲۲ بهمن امسال دشمنان را مأیوس کرد، بیان کرد: پیام‌های مراجع تقلید در حوزه زکات، قرض‌الحسنه و کمک به نیازمندان بسیار تاثیرگذار است و کمیته امداد به فرمایشات مراجع تقلید نگاهی ویژه دارد.

وی از گردش کار بالای صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یاد کرد و گفت: چهار هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در سال جاری به افراد نیازمند داده شده است و تا ۱۰ میلیون تومان هیچ کارمزدی از افراد گرفته نمی‌شود و از این مبلغ به بالا نیز فقط سه درصد در کل دوره بازگشت وام، کارمزد پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد گفت: امروز دو میلیون و ۲۵۰ هزار خانواده با چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد هستند که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنان سالمند بوده و حاکمیت نسبت به آنان تکلیف دارد و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر نیز سرپرست خانواده و خانم هستند و بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد دارای سرپرست خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ هزار نفر صعب‌العلاج، ۵۲ هزار دانشجو، چهار هزار طلبه، ۷۳۰ هزار دانش‌آموز و ۶ هزار نخبه مورد حمایت ویژه کمیته امداد هستند، اظهار کرد: کار اصلی کمیته امداد که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای تهی‌دستان با رعایت حرمت و تکریم است.

بختیاری افزود: سال گذشته قبول کردیم که ۵۰۰ هزار شغل را در کشور ایجاد کنیم و با همکاری مجلس ۲۵ هزار میلیارد وام قرض الحسنه به این موضوع اختصاص داده شد که تا به امروز ۱۹ هزار میلیارد تومان جذب اعتبار در این زمینه محقق شده است.

وی ادامه داد: امسال دولت به ما اجازه داده است تا به غیر از مددجویان به افراد غیرمددجو نیز تسهیلات اشتغال‌زایی را اختصاص دهیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ورود جدی کمیته امداد به عرصه‌های تولید دانش‌بنیان گفت: امروز ۶۰ نفر با حمایت کمیته امداد پهپاد سم‌پاشی و کودپاشی تهیه کرده و درحال خدمت به مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه فرش کمیته امداد ثبت جهانی شده است و بازار جهانی دارد، گفت: کمیته امداد در حوزه تولید پیله ابریشم ورود کرده و موفق به تولید ۵۶۹ تن پیله ابریشم شده است.

بختیاری از اشتغال خانگی به‌عنوان راهبرد اصلی کمیته امداد نام برد و عنوان کرد: تا به امروز در این حوزه کمیته امداد به دستاوردهای بسیاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار پنل خورشیدی در سال جاری در بالای خانه‌های مددجویان کمیته امداد نصب می‌شود که ماهی چهار میلیون تومان برای این افراد درآمدزایی دارد و این کار کمکی عزت‌مندانه به مددجویان کمیته امداد است.

منبع : ایسنا

کدخبر: 870052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟