آب به بختگان رسید

به گزارش رکنا به نقل از مهر، عطا پورشیرزاد صبح یکشنبه در آیین جشن ورود آب به تالاب بختگان بیان کرد: شاهد جشن ورود آب به تالاب بختگان هستیم این رویداد در حالی اتفاق افتاده که مردم همراهی خوبی با این طرح داشته و نسبت به صیانت از آب اقدام کردند.

او ادامه داد: امید است همکاری های مردم با این طرح ادامه دار باشد تا بتوانیم نسبت به ارائه آب مناسب به تالاب بختگان اقدام کنیم.

وی در خصوص ورود آب به تالاب بختگان نیز بیان کرد: با توجه به ورود آب و احیای دوباره تالاب بختگان شاهد خواهیم بود که ریزگردها در منطقه کاهش چشمگیری خواهد داشت این در حالی است که با کاهش ریزگردها شاهد کاهش بیماری در مناطق اطراف تالاب خواهیم بود که موجب افزایش سلامتی بومیان منطقه می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص حجم ورود آب به تالاب بختگان تاکید کرد: هنوز اندازه گیری لازم در خصوص ورود آب به تالاب بختگان صورت نگرفته اما بر اساس طرح این سازمان قرار است فعالیت های هیدرومتری در تالاب بختگان صورت بگیرد تا شاهد میزان دقیق ورود آب به تالاب بختگان باشیم.

وی افزود: ١٠٠ میلیون متر مکعب آبی است که قرار بوده به تالاب بختگان برسد این در حالی است که فاصله میان سد درودزن تا تالاب بختگان بیش از ۱۷۰ کیلومتر بوده و با توجه به طول مسیر و میزان هدر رفت آب در بخش جذب در رودخانه امید است با صیانت از حق آبه تالاب بختگان شاهد بیشترین ورود آب به تالاب باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که ارائه حق آبه تالاب اگر به صورت مستمر باشد شاهد خواهیم بود که میزان هدر رفت آب در راستای شارژ رودخانه به کمترین میزان خود رسیده و میزان ورود آب تالاب افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کدخبر: 865775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟