ساختمان های ناایمن تهران فقط 2 ماه مهلت دارند/ عدم توجه مساوی با اخطار و پلمب

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مهدی بابایی در جلسه امروز شورای شهر تهران با ارایه گزارشی از وضعیت ساختمان های ناایمن تهران، اظهار کرد: جلسه مهمی با حضور مدیرعامل آتش نشانی، معاون دادستان و ۱۷ تن از شهرداران مناطق برگزار شد و به ۶۲ ساختمان ناایمن اخطاریه ها ابلاغ شد.

وی افزود: با ارائه این ۶۲ اخطار، به تمامی ۱۲۹ ساختمان ناایمن  تهران نیز اخطار لازم داده شده است.

بابایی تاکید کرد: در جلسه تاکید شد که تنها تا پایان سال مالکین فرصت دارند که نسبت به انعقاد قرار داد ایمن سازی ساختمان‌ها های خود اقدام لازم را انجام دهند و قرار داد را به سازمان آتش‌نشانی ارائه کنند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران ادامه داد: در صورت تخطی مالکان از این اخطار در سال آینده احکام مربوط به قطع انشعابات و پلمب ساختمان ها اجرایی می شود.

وی افزود: به مالکان ساختمان ها اعلام شد که انتشار اسامی ۱۲۹ ساختمان مطالبه شهروندان و رسانه هاست، در صورت عدم انعقاد قرار داد، مدیریت شهری نسبت به اعلام این لیست اقدام می کند.امیدواریم با این فرایند،‌ در روند ایمن سازی تسریع شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در شاخص های احکام برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران نیز ایمن سازی ساختمان ها به شکل عدد ورقم آمده است، گفت: به شهرداری تا پایان ۱۴۰۳ مهلت داده بودیم که ایمن سازی ۱۲۹ ساختمان را انجام دهد، اما این مهلت به ۱۴۰۲ کاهش یافت. 

بابایی تاکید کرد: دسته بندی بعدی، ساختمان های پر خطر بودند و در این دسته نیز شهرداری به ایمنی سازی سالیانه ۵۰۰ ساختمان ملزم شده است.

کدخبر: 865349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟