آیا سوالات کنکور 1402 لو رفته است؟

به گزارش رکنا، از صبح امروز و با آغاز کنکور سراسری 1402 برخی از رسانه ها در داخل کشور از لو رفتن سوالات کنکور بعد از شروع آزمون خبر دادند. این رسانه ها با انتشار عکس هایی از برگه های کنکور که به نظر می رسد مربوط به کنکور امسال باشد، مدعی شدند که سوالات کنکور منتشر شده است.

در این خصوص روزنامه فرهیختگان نوشت: قرار بود با قطع اینترنت سوالات کنکور لو نرود؛ حالا در فضای مجازی ادعا شده دقایقی از شروع کنکور نگذشته که سوالات کنکور در فضای مجازی توزیع شد. قطع اینترنت ظاهرا فقط محدود به گوشی‌های موبایل نیست و برخی مخاطبان گفته‌اند برای خریدهای روزانه به دلیل قطع دستگاه‌های پوز هم با مشکل مواجه شده‌اند.

 کار از تقلب گذشته، می‌خواستند ناتوانی سازمان را به رخ بکشند

اما پاسخ  عبدالرسول پورعباس-رئیس سازمان سنجش به خبر لو رفتن سوالات کنکور اینگونه بود: در این دوره و دوره قبل کنکور، علاوه بر تلاش‌های بسیاری که برای لو رفتن سوالات آزمون شده بود، کار از تقلب هم گذشته و تلاش داشتند تا به اصل ساختار و سازوکار برگزاری کنکور آسیب زده و ناتوانی برگزارکنندگان را به رخ بکشند اما موفق نشدند.وسایل عکس گرفتن آنها هم گاهاً در حد دکمه لباسی‌ست که هر کس روی لباس خود دارد و این موارد حتی با دستگاه‌های X-RAY هم قابل شناسایی نیست.

 از ابتدای صبح که حساس‌ترین و بزرگترین آزمون خود را برگزار کردیم، تلاش‌های زیادی داشتند اما هیچ‌گونه ارسال عکسی را نداشته و به ما گزارش نشده است.وزیر ارتباطات پیشنهاد کرده بود که برای پیدا کردن این وسایل یا قطع ارتباط آن‌ها، دستگاه‌هایی ساخته شود و ما هم ۲۸۰۰ دستگاه ساختیم که سیگنال را پیدا می‌کند.اما سیگنال‌هایی که برای ارسال عکس به کار گرفته می‌شود، چون تمام اتوماتیک و در حد فشردن یک دکمه است‌، در همان لحظه انجام شده و قابل جلوگیری نیست.

کدخبر: 862600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟