نماینده مجلس : دولت لایحه الحاق ایران به توافق اقلیمی پاریس را به مجلس ارسال کند + صوت
حجم ویدیو: 82.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

شیوا قاسمی پور، نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رکنا درباره الحاق ایران به معاهده بین المللی پاریس، تصریح کرد: امیدواریم دولت لایحه الحاق ایران به توافق اقلیمی پاریس را هرچه سریع تر به مجلس ارایه کند تا بعد از بررسی در کمیسیون تخصصی با نظر مثبت مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: کار مجلس بررسی کارشناسی است و اگر این لایحه به مجلس ارسال شود ما این موارد را مطابق با منافع مردم و کشور مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم نمایندگان نیز با نگاه مثبت آن را بررسی کنند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانیکه دنیا موافق یک مساله ای است که جنبه زیست محیطی دارد باید به این نکته توجه کنیم که خرد جمعی در این خصوص به کار گرفته شده است و ما نمی توانیم همراه با سه یا چهار کشور دیگر با این مساله مخالفت کنیم.

قاسمی پور بیان کرد: ما در مجلس اطلاع دقیقی از جزئیات این طرح نداریم اما به نظر می رسد توافقی که مورد تایید اکثر کشورهای جهان است باید در ایران نیز با نظر مثبت مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس در خصوص اعمال ماده 234 در خصوص آلودگی هوا نیز یادآور شد: دستگاه هایی که توضیحی برای عملکرد نادرست آنها در خصوص آلودگی هوا وجود ندارد را به قوه قضاییه معرفی کردیم.

وی  گفت: یکی از اقداماتی که دولت ها برای مقابله با آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی انجام می دهند توسعه حمل و نقل عمومی از جمله استفاده از وسایل حمل و نقل برقی مانند موتورهای برقی است که لازم است ایران نیز در این زمینه قدم های مثبتی بردارد.

به گزارش رکنا، پیشتر معاون حقوقی رئیس جمهور از بازبینی لایحه الحاق ایران در معاهده آب و هوایی پاریس خبر داده بود و به این نکته اشاره کرده بود که این لایحه به منظور تعیین و تکلیف در حال بازبینی دقیق است و تاکنون نظرات کارشناسی دستگاه‌ها را احصاء کردیم و منتظر نظر نهایی مراجع تصمیم‌گیر هستیم.

کدخبر: 859618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟