توضیحات آموزش و پرورش فارس درباره تنبیه بدنی یک دانش آموز مرودشتی + فیلم تنبیه دانش آموز
حجم ویدیو: 1.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:10

به گزارش رکنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ آذر۱۴۰۱ در یکی از دبیرستان های شهرستان مرودشت، یکی از معلمان اقدام به تنبیه بدنی یک دانش آموز خود کرده است.

بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام، با بررسی های به عمل آمده مشخص شد این اتفاق در دبیرستان علامه حلی شهرستان مرودشت روی داده است.

اداره آموزش و پرورش این شهرستان نیز ضمن دعوت مدیر و معلم خاطی توضیحات علل این رفتار را از آنها خواستار شد.

پس از استماع سخنان این معلم ادبیات فارسی که از این رفتار خود ابراز پشیمانی نیز کرده است، پرونده وی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش فارس ارسال شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: آموزش و پرورش فارس بارها با ارسال بخشنامه های مکرر و اعلام شفاهی در جلسات متعدد با همکاران فرهنگی، اعلام کرده است که حفظ کرامت معلم را اولویت خود می‌داند سلامت جسمی و روانی دانش آموزان که امانت مردم نزد ما هستند نیز خط قرمز خود می داند و مکرر تاکید شده که ابزار تنبیه بدنی در فرایند تربیت مردود و هیچ بهانه ای برای استفاده از ان پذیرفته نیست و قطعا به عنوان رفتار خلاف شئونات اداری و تربیتی محسوب و با فرد خاطی مطابق با مقررات و قوانین برخورد می شود.

متخصصان روان درمانی چه می گویند؟

دکتر سید وحید شریعت، متخصص روانپزشکی ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه آمار مراجعه کنندگان به درمانگاه های روانپزشکی همیشه بالا بوده است و نمی توان تاکید کرد که صرفا در ایام ناآرامی های اخیر بیشتر شده اند، گفت: بعضا خیلی از درمانگاه ها، همیشه مملو از مراجعه کننده بوده اند و بنا به همین شرایط، بیماران به سختی نوبت دریافت می کنند؛ چراکه اکثرا ظرفیت ها پر است.

وی در ادامه افزود: با همه اینها، در 70 روز گذشته، بیشترین دلیل مراجعه افراد آسیب دیده، مربوط به  اضطراب ، افسردگی ، ناامیدی و مشکلات مربوط به خواب است که جمعیت این دسته از افراد در کشور کم هم نیست. البته باید توجه داشت که این روزها، در کشور یک حس عمومی ناراحتی به وجود آمده است که آن را نباید بیماری روانی در نظر گرفت و اتفاقا نشان دهنده سلامت روان است.

چه زمان باید به روان درمان مراجعه کنیم

شریعت تاکید کرد: وقتی در هر کشوری اتفاقاتی می افتد که خیلی ها متضرر می شوند و آسیب می بینند، غصه خوردن، احساس اینکه مثل قبل نمی توان کارهای روزمره را انجام داد و بی اهمیت شدن اتفاقاتی که در گذشته اهمیت داشتند، کاملا طبیعی است و نیاز به نگرانی برای آن نیست.

این روانپزشک با تاکید بر اینکه زمانی این ناراحتی می تواند یک بیماری باشد که شدتش افزایش یابد و روی خواب و خوراک، کار روزمره، ارتباط با دیگران و... اثر بگذارد، گفت: به گونه ای که شرایط فرد به شکلی تغییر کند که اصلا نخواهد زنده باشد، احساس کند هیچ لحظه ای آرامش ندارد و همچنین احساس کند نمی تواند به هیچ کاری رسیدگی کند؛ این یعنی فرد در حالت طبیعی نیست و باید شرایطش را مدیریت کند که روش های دارویی و غیر دارویی می تواند در این راستا کمک کننده باشد.

افزایش مراجعه کودکان و نوجوانان به روان درمان

سید وحید شریعت در پایان گفت: مراجعه کودکان و نوجوانان هم بیشتر از قبل شده است. والدین باید در شرایط اینچنینی، فرزندانشان را از اخبار و اطلاعات ناگوار دور نگه دارند؛ ولی می توانند به صورت کلی برایشان شرح ماوقع را توضیح دهند. کودکان و نوجوانان لزوما نباید درگیر همه اتفاقات شوند و لازم است از جزییات ناراحت کننده که معمولا توصیه می شود که کودکان آنها را نبینند، دور بمانند. بزرگترها نباید از بچه ها انتظارات زیادی داشته باشند، آنها باید بچگی کنند و نباید از آنها، کنشگری اجتماعی خواست.

کدخبر: 850218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟