تعیین تنبیه های شدید برای 20 دانشجوی دانشگاه شریف / هر دو طرف درگیر در ماجرای سلف دانشگاه تنبیه شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کمیته انضباطی دانشگاه شریف اعلام کرد که  برای تخلفاتی مثل ایجاد بلوا و آشوب تنبیهات سنگینی تا سقف اخراج در نظر گرفته شده است.وثوقی وحدت عضو کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی شریف تاکید داشت:در آیین‌نامه انضباطی برای تخلفاتی همچون ایجاد بلوا و آشوب تنبیهات سنگینی تا سقف اخراج دانشجو از دانشگاه با محرومیت از تحصیل در تمام دانشگاه‌ها تا ۵ سال درنظر گرفته شده است.برای یکی از دانشجویان به علت اغتشاش منجر به ضرب و جرح در حال بررسی  تقاضای تشدید تنبیه تا چهار ترم منع موقت از تحصیل هستیم.ممنوع‌الورودی‌ها مرتبط به کمیته انضباطی نیست و بر اساس آیین‌نامه انضباطی، با تشخیص و گزارش حراست دانشگاه و با دستور رئیس دانشگاه افرادی که حضور آنها می‌تواند باعث آسیب جدی به نظم و انضباط دانشگاه شود، از حضور در دانشگاه محروم می‌شوند.

حراست دانشگاه گزارش می دهد که چه افرادی خطا کرده اند

علی اکبر ابوالحسن ی، دبیر شورای انضباطی دانشگاه صنعتی شریف ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه پرونده هایی که در شورای انضباطی تشکیل می شود یا بر مبنای شکایت شخصی است و یا گزارش نهادهای مسئول و رسمی دانشگاه است گفت : در پی اعتراضات اخیر، شکایت شخصی دانشجویی، فقط برای چند مورد فحاشی داشتیم. کسانی که ممنوع الورود شدند بر اساس گزارش های حراست دانشگاه بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در دانشگاه مبحث مدعی العموم در آیین نامه انضباطی نداریم. روند اینگونه است که حراست دانشگاه گزارش می دهد که چه افرادی خطا کرده اند و این گزارش ها در شورای انضباطی بررسی می شود.

در پایان افزود : در دانشگاه شریف، درگیری فیزیکی بین دانشجویان نبود. اتفاقات سلف هم ناگوار بود ولی کمیته انضباطی آماری از ممنوع الورودها ندارد. روابط عمومی در جریان تعداد ممنوع الورودی ها است.

فقط دانشجویان معترض تنبیه نمی شوند

در ادامه یک منبع آگاه در روابط عمومی دانشگاه شریف در خصوص اینکه این تنبیه ها فقط برای دانشجویان معترض تعیین شده است یا خیر  به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: این تنبیه ها فقط متخص معترضان نیست و حتی برخی از افرادی که مانع ورود دانشجویان به سلف دانشگاه شدند و درگیری هایی بین دو طرف بخاطر این نوع برخورد شکل گرفت نیز جزو تنبیه شدگان هستند.

وی تاکید کرد: در جریان اتفاقات سلف دانشگاه شریف حدود 20 دانشجو ممنوع الورود شدند که در این بین حدود 3 الی چهار نفر جزو کسانی بودند که مخالف حضور دانشجویان دختر و پسر در کنار هم در سلف بودند.

کدخبر: 844934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟