قرار دادن مواد غذایی در سوله های بحران تعریف نشده است/ تا یکسال آینده لیست ساختمان های ناایمن تهران مشخص می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در آیین بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علیرضا زاکانی ، شهردار تهران به مواردی از جمله نام نبردن از اسامی ساختمان های ناایمن (با این دلیل که اگر اعلام شوند کسی در شهر باقی نمی ماند) و اینکه در سوله های مدیریت بحران، مواد غذایی نگهداری نمی شوند؛ چراکه ممکن است فاسد شوند اشاره کرده است. 

همچنین محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در این نشست، با اشاره به چرایى اجراى برنامه خندوانه در یکی از سوله هاى مدیریت بحران اظهار کرد: سوله های بحران در دولت دهم ساخته شد؛ اما بعضی از آنها نیمه تمام ماندند؛ این سوله ها چند منظوره است و اجراى برنامه در آن مشکلی ندارد.

چنین صحبت هایی، این سوال را ایجاد می کند که در شرایط بحرانی، در پی ناایمنی ساختمان ها و بعد از آن بلایای طبیعی، عدم وجود مواد غذایی در سوله ها و بعد از آن در اختیار قرار گرفته شدن آنها برای ضبط برنامه، چقدر می تواند برای شهروندان گران تمام شود؟

مدیریت بحران پایتخت: در سوله های مدیریت بحران مواد غذایی نگهداری نمی شود

این موارد را از علی نصیری ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه مواد غذایی باید با ساز و کار خودشان نگهداری شوند و مسئولیت تامین مواد غذایی بر عهده جمعیت هلال احمر است. در واقع این مواد غذایی باید در اختیار فروشگاه های شهروند، اتحادیه اصناف، انبارهای مواد غذایی، هلال احمر ذخایر استراتژیک دارند؛ ولی سوله هیچ وقت همچین تعریفی نداشته است که در آن، مواد غذایی نگهداری شود. 

6 ماه الی یک سال آتی تعداد ساختمان های ناایمن از لحاظ ساخت و ساز مشخص می شود

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا شهردار تهران لیست ساختمان های ناایمن را اعلام نمی کند؟ افزود: انتشار لیست ساختمان های ناایمن را من هم عقلانی نمی دانم. البته منظور آقای شهردار از ساختمان های ناایمن، ساختمان های ناایمن در برابر حریق نبود. صحبت ها درباره ساختمان های ناایمن از لحاظ ایمنی ساخت و ساز بود و در افتتاحیه صبح امروز، تیم های 22 گانه ارزیابی ایمنی تمام بعدی ساختمان های مهم و بلندمرتبه را شکل داده شد. در واقع این تیم ها تازه می خواهند این موضوع را ارزیابی کنند که کدام ساختمان ایمن است و کدامیک نه.

او در پاسخ به اینکه پس چرا مدتهاست لیستی از ساختمان ها ناایمن منتشر می شود و هر هفته در دادستانی ، 3 پرونده ساختمان های ناایمن پیگیری می شود؟ گفت: اینها ساختمان هایی هستند که ایمنی آتشنشانی ندارند. تیم های 22 گانه که ذکر کردم، ساختمان ها را از نظر ایمنی ساخت و ساز بررسی کنند. در واقع ساختمان هایی که ایمنی آتشنشانی ندارند، پلاسکو های شهر و ساختمان های فاقد ایمنی ساخت و ساز، متروپل های پایتخت هستند که اینها ظرف 6 ماه الی یک سال آینده، به عدد مشخصی از تعداد این ساختمان ها می رسیم.

ضبط خندوانه در سوله های مدیریت بحران مدت هاست انجام نمی شود

علی نصیری در ادامه در پاسخ به اینکه چرا سوله مدیریت بحران در درست برنامه سازان خندوانه است؟ گفت: این برای خیلی وقت پیش است و الان اصلا خندوانه ای وجود ندارد که سوله ای در اختیارشان باشد.

 

کدخبر: 842368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟