گرانی شدید برخی اقلام دارویی تامین داروی ایثارگران را با مشکل مواجه کرد

به گزارش رکنا ، دکتر حسین حقیقی با اشاره به کمبود برخی از اقلام دارویی برای جامعه ایثارگری، اظهار کرد: در کشور بحث‌های درمانی ایثارگران طی چند ماه گذشته دچار مشکلاتی شده و در سراسر کشور بدهی‌هایی به طرف قرارداد بیمه تکمیلی وجود داشت و این مسئله موجب شد همکاری برخی از طرف قراردادهای خصوصی ضعیف شده و در برخی از داروخانه‌ها، تامین داروی ایثارگران با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون بهداشت و درمان، مشکل ایثارگران در ماه جاری حل شد، گفت: پس از اعتبار تخصیص‌یافته از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و تزریق به بیمه تکمیلی دی، وضعیت رو به بهبود است و در حال حاضر مطالبات بیمه تکمیلی دی به تمامی مراجع و گروه‌های درمانی کشور به‌روز شده است.

عضو شورای سیاستگذاری سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مطالبات بیمه دی تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ برای تمامی داروخانه‌ها پرداخت شد، بیان کرد: ایثارگرانی که اسناد داشتند تا ۳۱ تیر ماه سال‌جاری مطالبات خود را دریافت کردند، در استان گلستان هم مطالبات برخی از داروخانه‌ها به دلیل همکاری مطلوب تا ۳۱ تیر و ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری به‌روز شده است.

حقیقی تاکید کرد: برای پرداخت مطالبات بیمه تکمیلی دی در گلستان حدود ۲۲ میلیارد تومان به حساب داروخانه‌ها و طرف قراردادها واریز شده و طی راستی‌آزمایی انجام‌شده به اکثریت طرف‌قراردادها تا تاریخ اعلام‌شده پرداخت شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه مشکلات مربوط به حوزه دارو تنها مربوط به حوزه ایثارگران نیست، ابراز داشت: در شرایط فعلی بسیاری از داروها کمیاب و نایاب شده و در اقلام دارویی دچار مشکل هستیم که این مسئله جامعه ایثارگران را هم گرفتار کرده است.

به گفته عضو شورای سیاستگذاری سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در گذشته شرکت‌های دارویی، دارو را در اقساط چندماهه در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دادند اما در حال حاضر خرید داروخانه‌ها از شرکت‌های دارویی به صورت نقدی شده است.

برخی داروخانه‌ها اقلام‌ دارویی گران‌قیمت را به ایثارگران نمی‌دهند!

حقیقی با بیان اینکه قیمت برخی از اقلام دارویی دو تا سه برابر شده است، تاکید کرد: متاسفانه قیمت اسپری‌های مخصوص، داروهای جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی افزایش زیادی داشته و ممکن است برخی از داروخانه‌ها به دلیل آنکه مطالبات را مدت‌دار پرداخت می‌کنیم از فروش برخی اقلام دارویی به ایثارگران پرهیز کنند.

وی پرداخت به موقع اعتبار بیمه تکمیلی ایثارگران به سازمان برنامه و بودجه و سپس واریز به مراکز درمانی طرف قرارداد را راه‌حل رفع این مشکل دانست و تصریح کرد: اگر پرداخت‌ها با تاخیر انجام شود ادامه همکاری برای مراکز طرف قرارداد به‌صرفه نیست.

عضو شورای سیاستگذاری سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در استان گلستان ۳۴۰ مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی است و ۳۰ مرکز طرف قرارداد در مرحله عقد قرارداد قرار دارد، همچنین در استان گلستان با ۷۵ داروخانه، ۲۵ پزشک متخصص و ۱۲۰ پزشک عمومی طرف قرارداد هستیم.

حقیقی با بیان اینکه خوشبختانه تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی طی این مدت با ما لغو همکاری نکردند، افزود: البته برخی از داروخانه‌ها ممکن است از فروش اقلام دارویی گران‌قیمت جانبازان پرهیز کنند که متاسفانه از نحوه پرداخت ما و وضعیت دارویی کشور نشات می‌گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: ضمن قبول همه تقصیرهایی که در مورد طرف‌قراردادها بر گردن ما است از خانواده شهدا و ایثارگران به سبب بی‌نظمی در پرداخت‌ها و  خدمات‌دهی نامنظم عذرخواهی می‌کنم.

منبع : ایسنا

کدخبر: 841614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟