وزیر کار درباره مسکن خانواده‌های دارای چند معلول توضیحاتی ارائه داد

به گزارش رکنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست علمی_تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور و در جمع خبرنگاران، در خصوص مسکن معلولان و جامعه تحت پوشش بهزیستی گفت: با توافقاتی که با نهادهای حمایتی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی صورت گرفته است، برای خانواده های دارای چند معلول به صورت کلی احداث مسکن شان تضمین شده است. 

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی به خانواده ها احداث و تقدیم شده است و مابقی آن هر تعدادی که باشد به صورت چند جانبه با سازمان بهزیستی و این نهادهای حمایتی هم زمین تامین می‌شود و هم با منابعی که تجهیز می‌شود تکمیل خواهد شد. 

وزیر رفاه گفت: بازه زمانی آن خیلی زمان‌بر نیست. البته اینکه بگوییم هم زمان برای همه احداث می‌شود، اینطور نیست و به صورت سنواتی و با اولویت ساخته می‌شود. به نظر اگر تعداد افزایش پیدا نکند ظرف یک تا دو سال خانواده های دارای چند معلول منازل مسکونی شان تامین خواهد شد. 

مرتضوی با بیان اینکه برای سایر معلولان نیز امتیازات ویژه ای هم سازمان بهزیستی و هم حوزه معاونت تعاون وزارت کار پیگیر هستند تا تعاونی های مختلفی تسهیلات مناسبی را پرداخت کنند، گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است. 

مرتضوی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی اجرا نشدن بند 12 و 13 قانون حمایت از معلولان اظهار کرد: بخشی ممکن است کمبود منابع و عدم تامین و تخصیص منابع باشد و بخشی نیاز به پیگیری دارد که ابلاغ کردیم با قوت و قدرت پیگیر باشند و به نهادهای نظارتی گزارش کنند تا دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مستمری معلولیت‌های شدید و مشکل حقوق آنها نیز بیان کرد: همه تلاش این است که آن را به حداقل حقوق و دریافت کار افزایش دهیم.

وی افزود: در بودجه 1402 هم تلاش می‌کنیم که مشکلات برطرف شود اما منابع هم در کشور محدودیت دارد.

کدخبر: 841017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟