۵ راهکار برای آمادگی روانی قبل از ترک مواد مخدر

به گزارش رکنا به نقل از خبرآنلاین، یکی از مهم ترین اقداماتی که فرد مصرف کننده قبل از ترک مواد مخدر باید به آن توجه داشته باشد، آمادگی روانی است. مسیر ترک اعتیاد مسیر پر پیچ و خم با فراز و نشیب های زیادی است و تا فرد مصرف کننده به آمادگی های روانی نرسد، متاسفانه نتیجه نهایی باب میل شخص و خانواده او نخواهد بود. به همین جهت در این بخش قصد معرفی و بررسی ۵ راهکار برای آمادگی روانی قبل از ترک مواد مخدر را خواهیم داشت.

دسته ای که از عواقب مصرف باخبر بوده و متوجه فعالیت خود هستند و از مصرف مواد مخدر خسته شده اند.

دسته دوم، دسته مناسب تری به منظور ایجاد آمادگی های روانی قبل از ترک مواد مخدر خواهند بود چراکه پذیرفته اند که مسیر ویران کننده اعتیاد، برای آن ها و خانواده‌شان چه ضرر های جبران ناپذیری را وارد نموده است اما این دسته افراد مصرف کننده، ترس از دردها و خماری‌های حین ترک امان آن ها را برای قدم گذاشتن در این راه بریده است.

برای رهایی از دام اعتیاد باید بها پرداخت شود. خماری، بدن درد، اضطراب، افسردگی و سایر موارد دیگر بهای ترک است و فرد مصرف کننده باید بپذیرد که یک بار برای همیشه این بها را پرداخت کند تا مجدد در دام اعتیاد نیافتد. از این رو آمادگی های روانی به منظور قبول پرداخت بها و عوارض ناشی از عدم مصرف مواد مخدر یکی از مهم ترین اقدامات قبل از شروع فرایند درمان و ترک آن است.

یکی از اقدامات مهمی که بعد از آمادگی روانی برای ترک باید ایجاد شود، سم زدایی است که در ادامه توضیح کوتاهی در این رابطه به شما خواهیم داد.

کدخبر: 840578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟