سعید مدرسی: در کشور جایی نداریم تا نوجوانان سوالات خود در مورد رهبر را بپرسند

مهر نوشت: سعید مدرسی دانش آموخته دکتری علوم تربیتی و مدیر مؤسسه باران در نشست خبری نوجوان ناآرام گفت: اینکه یک فضای مجازی فیلتر باشد اما مسئولان در آن فعالیت کنند یک رفتار اشتباه تربیتی است؛ رفتار سخنگوی دولت در بین دانشجویان خوب است اما تا جایی جواب می‌دهد و باید به دنبال راهکارهای طولانی مدت تری باشیم.

وی افزود: والدین کریدورهای تربیتی را ندارند و فرزندان این کریدورها در فضای مجازی پیدا می‌کنند؛ خود والدین دچار آسیب فضای مجازی هستند. بنابراین می گویم که حاکمیت تا ۴-۵ سال آینده منتظر بحران‌های سینوسی زیر یک سال باشد. چراکه برنامه‌ای برای تغییر رفتار در فضای مجازی ندارد.

مدرسی بیان کرد: قضیه مرحومه امینی پتانسیل ایجاد آشوب نداشت اما یک مهندسی و آرایش رسانه‌ای شکل گرفت، این اتفاقات مهندسی بحران ساز زیاد وجود دارد چون ساختار فضای مجازی اصولی نیست و از یک بهانه کوچک یک حرکت گوله برفی شکل می‌گیرد.

یکی از خطاهای راهبردی نظام این است که هر کسی در خیابان آمده است اغتشاشگر است

مدیر مؤسسه باران گفت: سرمایه اجتماعی و بازنمایی رسانه دو رکنی است که در ذهن مسئولان باید نهادینه شود. در اتفاقات اجتماعی در کنار رسیدگی به تمام زوایای یک مساله باید به سرمایه اجتماعی و بازنمایی رسانه اهمیت دهند.

وی ادامه داد: یکی از خطاهای راهبردی نظام این است که هر کسی در خیابان آمده است اغتشاشگر است، باید میزگردی در رسانه برای بچه‌هایی که در اعتراضات شرکت کرده اند فراهم شود تا نظرهای خود را بیان کنند. این کار می‌تواند یک راه حل اورژانسی برای حل شدن مشکل است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در کشور ما جایی نداریم تا نوجوانان سوالات خود در مورد رهبر بپرسند، در واقع می‌خواهم بگویم محلی برای بیان اعتراضات باید وجود داشته باشد.

کدخبر: 838176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟