شهرداری تهران 12 هزار نیروی زن دارد / حدود 50 زن در جایگاه های ارشد مدیریت شهری هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بهره مندی از توانمندی زنان شایسته ، در جایگاه های ارشد مدیریت شهرداری تهران ، نه تنها بعد از سالها مردانه بودن شهرداری، می تواند این حوزه را به سمت تحولاتی مثبت سوق دهد، بلکه در تصمیم گیری های کلان شهری، موجب خواهد شد تا پایتخت، شهری دوستدار زن شود. اطلاع از کم و کیف رویکرد شهرداری تهران در خصوص بهره مندی از نیروهای متخصص زن در جایگاه های ارشد و میانی را از مریم اردبیلی ، مشاور امور بانوان شهردار تهران جویا شدیم.

او در ابتدا با اشاره به اینکه رویکرد در شهرداری تهران استفاده حداکثری از زنان است، گفت: آقای زاکانی ، روی این موضوع چندین بار تاکید کردند و تلاششان بر این مهم است. منتها در بعضی قسمت ها، ساختارهای مدیریتی شهرداری به گونه ای مرسوم شده است که عمدتا مردانه باشد. تا زمانی که این نوع نگاه بخواهد تغییر کند و جا به جایی ها معنادار، بیشتر شود، نیاز به زمان و فرهنگ سازی دارد.

مریم اردبیلی در ادامه افزود: تا جایی که اطلاع دارم، تعداد زنان مدیر در شهرداری تهران، در طول یکی دو سال اخیر، ارتقا پیدا کرده و بعد از آن ثابت مانده است. در رده بالای مدیریت شهری، حدودا 50 مدیر خانم داریم که قابلیت افزایش دارد. همچنین برخی از معاونان پیگیر هستند که انتصاب زنان توانمند در دستور کار قرار گیرد. 

مشاور امور بانوان شهردار تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه از زمان صدور احکام یک ساله گذشته است، یک ماه دیگر، انتصاب مدیران میانی انجام می شود و با جدیت این مهم را پیگیری می کنیم که زنان شایسته، در مسندهای بالاتر حضور داشته باشند.

اردبیلی در پایان گفت: از 12 هزار نفر خانم که در پرسنل شهرداری تهران کار می کنند؛ قطعا به تعداد کافی خانم های متخصص و توانمند برای تکیه زدن بر مسند مدیریت وجود دارد.

کدخبر: 837855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟