بیانیه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران پیرامون اقدامات انجام شده در حوادث اخیر

​به گزارش رکنا، بیانیه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به شرح ذیل است:

همکاران ارجمند

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما ضمن تشکر از دغدغه های دلسوزانه همه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و بنابر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط سازمان نظام پزشکی و پیگیری های صورت گرفته در راستای مطالبات ارکان مختلف سازمان و اعضای محترم جامعه پزشکی کشور، موارد زیر به استحضار رسانده می شود:

1-پس از فوت تاسف بار مرحومه خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ 1401/06/25رئیس کل سازمان در تاریخ یکشنبه 1401/06/27، با حضور در بیمارستان کسری و جلسه با مدیر عامل محترم و مسئول محترم فنی بیمارستان روند بستری و اقدامات درمانی انجام شده و پرونده را بررسی و نظرات افراد حاضر در جلسه استماع شد.

2-در تاریخ 1401/06/28رئیس سازمان طی تماس تلفنی با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور، ضمن اعلام دغدغه جامعه پزشکی ،خواستار تشکیل  کمیته حقیقت یاب پزشکی شدند.

3-در تاریخ 1401/06/28طی نامه ای به وزیر محترم کشور درخواست شد کمیته حقیقت یاب پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی و نماینده انجمن های علمی ذیربط تشکیل شود

4- در تاریخ 1401/06/29در جلسه ای با حضور وزیر محترم کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی، ضمن بیان دغدغه ها و مطالبات جامعه پزشکی درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت یاب تقدیم وزیر محترم کشور شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

5-همان روز 06/29/  1401 متعاقب نامه دبیر شورای امنیت کشور جهت تشکیل کمیته مذکور ،طی نامه ای از انجمن های علمی درخواست شد نماینده انجمن را جهت حضور در جلسه معرفی نمایند.

6-عصر همان روز (1401/06/29) با حضور نمایندگان انجمن های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی، معاون محترم درمان وزیر بهداشت و نایب رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، اولین جلسه در وزرات کشور و در حضور دبیر شورای امنیت کشور برگزار و همه جوانب موضوع و مستندات پرونده بطور کامل بررسی شد.

7-پیرو انتشار CT اسکن مغز منتسب به خانم امینی، در تاریخ 1401/06/29، سازمان نظام پزشکی طی استعلامی از بورد رادیولوژی درخواست کرد نظر علمی خود را در خصوص یافته های CTاسکن مذکور اعلام نماید.

8-در تاریخ 1401/06/30طی نامه ای به وزیر محترم کشور، بر ادامه کار کمیته تا نتیجه نهایی و نیز استفاده از ظرفیت عظیم انجمنهای علمی-تخصصی در راستای دفاع از حقوق مردم تاکید شد.

9-متعاقب در خواست تعدادی از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی دال بر لحاظ نمودن دقت و رعایت موازین علمی در بررسی پرونده، این درخواست حضوری تحویل رئیس محترم سازمان پزشکی قانونی شد که در تاریخ 1401/07/02خطاب به رئیس محترم مجمع عمومی پاسخ آن از سوی پزشکی قانونی واصل شد.

۱۰- در پی دغدغه تعدادی از همکاران در خصوص احتمال استفاده غیردرمانی از آمبولانس ها و نیز حمله به آمبولانسهای درحال ماموریت، در تاریخ 1401/07/06طی مکاتبه ای با دبیر محترم شورای امنیت کشور، این موضوع منعکس و علاوه برآن طی جلسات و تماسهای متعدد با نهادهای ذیربط موضوع پیگیری شد.

11- پیرو نامه تعدادی از اعضای محترم جامعه پزشکی و رؤسای شعب نظام پزشکی کشور مبنی بر پیگیری برخی نگرانی ها و دغدغه ها، خطاب به ریاست کل سازمان، رئیس شورای عالی و رئیس مجمع عمومی، رئیس کل سازمان طی تماس با ریاست محترم مجمع و شورایعالی مراتب را مطرح و پس از کسب نظرات و ارشادات ایشان و نیز ارائه گزارش پیگیریهای انجام شده، علاوه بر طرح مفاد نامه مذکور در جلسات متعدد با مسوولین امنیتی، انتظامی و قضایی کشور، طی مصاحبه ای با یک خبرگزاری رسمی، این درخواست ها و نگرانی ها و مواضع سازمان را بصورت علنی بیان نمودند.

12-علی رغم برخی برداشتها از متن تقطیع شده مصاحبه توسط تعدادی از همکاران، در این مصاحبه به وضوح بر موارد ذیل تاکید شد:

- رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل

- درمان همه مصدومین در همه مراکز درمانی بدون سوگیری

- استفاده از خودروهای امدادی در راستای وظیفه اصلی خود

- در کنار مردم بودن جامعه پزشکی و پیگیری خواسته ها و بیان اعتراضات خود از مسیر منطقی

- لزوم ایجاد فضای امن برای بیان انتقادها و اعتراضات در کشور

- معترضین و منتقدین مدافع تمامیت ارضی کشور و خواهان پیشرفت کشور هستند

- جامعه پزشکی ضمن بیان اعتراضات و انتقادات خود با اغتشاش و آسیب زدن به اموال عمومی مخالف است.

- استفاده برخی عناصر تجزیه طلب و اغتشاش گر از این حادثه و مخدوش کردن فضای اعتراض مسالمت آمیز، مردود و غیرقابل قبول است و لازم است مرز اعتراض از اغتشاش توسط مسوولین محترم کشور جدا شود.

لذا در هیچ جای این مصاحبه، مطلبی دال بر اینکه معترضین، اغتشاشگر هستند بیان نشده است.

13-متعاقب درخواست همکاران برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی جامعه پزشکی، طی نامه ای به دادستان کل محترم کشور و در تماسهای متعدد رئیس کل سازمان با مسوولین امنیتی و قضائی مختلف، موضوع در حال پیگیری می باشد.

14-در جلسه شورایعالی سازمان نظام پزشکی (1401/07/07) و نیز در جلسه مجمع انجمنهای علمی پزشکی مورخه(07/20/1401) گزارش اقدامات انجام شده و پرونده مذکور توسط رئیس کل سازمان به اطلاع اعضای محترم رسانده شد.

15-تمامی مراتب فوق بطور کامل و مستند در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان، به حول و قوه الهی، به استحضار اعضای محترم مجمع رسانده خواهد شد.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

کدخبر: 835096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟