تحصیل دانش آموزان روی آجر و خاک مسجد نیمه کاره / مردم برای ساخت مدرسه زمین وقف کردند آموزش و پرورش قطعه مرغوبتری خواست! + عکس

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد ؛ چند روز قبل، گزارشی در خصوص نبود مدرسه و شرایط نامناسب تحصیل دانش‌آموزان روی «بلوک و آجر» در روستای بطاری از توابع شهرستان بویراحمد شهر یاسوج در رکنا منتشر شد. پس از آن و با مطالبه مردمی، اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد وعده داد که ظرف دو هفته آینده مدرسه این روستا احداث می شود. مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرده بود: «به زودی مدرسه روستای بطاری در صورت تامین زمین کلنگ‌زنی می‌شود.»

در پی اظهارات این مسئول، یکی از اهالی روستای بطاری قطعه زمینی را برای ساخت مدرسه وقف کرد. با این اقدام اهالی روستا بنظر می رسید دیگر مانعی بر سر راه مدرسه دار شدن فرزندان آنها نیست، اما ماجرا به اینجا ختم نشد.

در ادامه، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (دوشنبه ۲۵ مهر) در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا می‌گوید: «زمین وقفی برای احداث مدرسه در سطح تپه قرار دارد ولذا مورد تایید کارشناسان این اداره‌کل نیست.» حسینی‌نیک افزود: «چرا اهالی روستای بطاری قطعه زمینی که در حریم مسجد این روستا قرار دارد و مورد تایید است را واگذار نمی‌کنند؟! »

اولین سوالی که احتمالا بعد از شنیدن اظهارات این مسئول کشوری ساخت مدارس به ذهن مردم روستا متبادر شد این بود که  مگر نه اینکه از اساس، تامین زمین و ساخت مدرسه طبق قانون به عهده دولت است؟ حال که خود مردم برای ساماندهی به وضعیت کودکان روستا دست به کار شده و آستین بالا زدند و زمین وقف کرده اند چرا باز مدرسه نمی سازید و طلب زمین مرغوب تر می کنید؟

پولی که شرکت گاز برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش داده بود چه شد و کجا خرج شد؟

پیش از این نیز حمید طاهری، دهیار روستای بطاری مدعی شده بود: « سال ۷۸ شرکت گاز استان مبلغی برای احداث مدرسه این روستا به‌حساب آموزش و پرورش شهرستان دنا واریز کرده، اما تا کنون و با گذشت ۲۲ سال مدرسه‌ای احداث نشده است.»

به نظر زمان آن رسیده است که  آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان شفاف‌سازی کنند که  آیا مبلغی از شرکت گاز برای ساخت مدرسه پرداخت شده بود و اگر شده است سرنوشت پول چه شد؟

 

در ادامه به عکس‌ های خبرنگار رکنا در گزارش قبلی درباره وضعیت تحصیل امروز دانش آموزان روستای بطاری از توابع شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد و البته تصویر زمینی که مردم برای این کار وقف کرده اند، توجه کنید:

 

مدرسه روستای بطاری 2

مدرسه روستای بطاری 3

مدرسه روستای بطاری 4

مدرسه روستای بطاری 5

مریم بردیده / کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 834244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟