آخرین خبرها از آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، امیرکبیر و علامه طباطبایی

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، دانشگاه‌های امیرکبیر و شهید بهشتی اعلام کردند که دانشجویان بازداشتی این دانشگاه ها آزاد شده اند. دانشگاه تهران هم می گوید اکثر دانشجویان این دانشگاه که در طول دو هفته اخیر توسط مراجع مسئول بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند و تا سه روز آینده، هیچ دانشجویی از این دانشگاه به خاطر ناآرامی‌های اخیر در بازداشت نخواهد ماند. مدیر حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبایی نیز از آزادی پنج دانشجوی دیگر این دانشگاه خبر داده است.

حسن قدسی پور، رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه از اساتید و مدیران دانشکده ها، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای احساس مسئولیت توام با عقلانیت تشکر می کنم، گفت: مدیریت دانشگاه آزادی دانشجویانی را که دستگیر شده اند، از ابتدا دنبال کرده و می کند که در نتیجه آن در چندین مرحله شاهد آزادی دانشجویان بوده ایم و در مرحله آخر نیز دو دانشجو دیگر دانشگاه آزاد شدند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتقاد از برخی رفتارهای ناشایست و به دور از اخلاق در بعضی اجتماعات دانشجویی اظهار داشت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان در یک محیط قابل قبول سوالات و مطالبات خود را مطرح کردند و مسوولان دانشگاه نیز پاسخ های لازم را به آنها ارایه دادند.

وی در ادامه گفت: به اعتقاد بنده این مسائل در فضای علمی و با گفتگوی منطقی بهتر به نتیجه می رسد و حضور افراد غیرمجاز در این محیط ها که عموما باعث اخلال در نظم می شود، محکوم است.

آزادی تمام دانشجویان بازداشتی شهید بهشتی

روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی نیز در اطلاعیه ای درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در پی ناآرامی های اخیر اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته از طریق مراجع مسئول، تمام دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که در طول دو هفته بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

علیرضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران هم در گفتگویی اعلام کرد: اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در طول دو هفته اخیر توسط مراجع مسئول بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. همچنین با هماهنگی که با مسوولان و مراجع مربوطه به عمل آمده است، تا سه روز آینده، هیچ دانشجویی از دانشگاه تهران به خاطر ناآرامی‌های اخیر در بازداشت نخواهد ماند.

پنج دانشجوی دیگر علامه طباطبایی آزاد شدند

همچنین محسن حبیبی، مدیر حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبایی درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در حوادث اخیر، گفت: تلاش های شبانه روزی بسیاری از سوی هیات رییسه دانشگاه علامه طباطبائی برای آزاد کردن دانشجویان انجام شده است که این تلاش ها سبب آزاد شدن پنج دانشجوی دیگر این دانشگاه شد.

وی افزود: تا پیش از این ۹ دانشجو آزاد شده بودند که با آزاد شدن این پنج دانشجو، تعداد دانشجویان آزاد شده دانشگاه علامه طباطبائی به ۱۴ نفر رسیده است. البته تعداد کمی از دانشجویان هنوز آزاد نشده اند که با پیگیری هیات رییسه دانشگاه و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال آزاد کردن آنها در سریعترین زمان ممکن هستیم.

کدخبر: 831359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟