برنامه ای برای فیلترینگ اینستاگرام نداشته و نداریم / تدوین بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم های داخلی مهاجرت کنند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح اولین مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجشی کشور هستیم، افزود: این مرکز این امکان را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم تصاویر با کیفیتی که از ماهواره خیام در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد، دریافت کنیم و در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دهیم.

وی ادامه داد: اولین ماهواره‌ای که امروز تصاویر آن دریافت می‌شود، ماهواره خیام است که تقریبا ۲ ماه قبل از طریق پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان پرتاب شد و از این مرکز تصاویر با کیفیت آن دریافت شد و از این پس سرمایه ای برای بخش‌های مختلف کشور خواهد بود.

زارع پور، کاربرد داده‌های این ماهواره را در بخش‌های کشاورزی، مدیریت شهری و سایر بخش‌ها دانست و ادامه داد: از امروز بهره‌برداری عملیاتی از از تصاویر خیام از طریق این مرکز فراهم شده است و از طریق سازو کاری که سازمان فضایی فراهم کرده در اختیار بخش‌های دولتی و شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

آیا اینستاگرام فیلتر می شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تهیه و تدوین بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام نداشتیم و نداریم.

وی در خصوص جبران خسارت وارد شده به کسب و کارها، اظهار کرد: تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص ایجاد شده است و در این راستا ما یک برنامه برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و اعطای تسهیلات، برای آنها پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص فیلترینگ اینستاگرام، اعلام کرد: چنین برنامه‌ای نداشتیم و نداریم. در شرایط عادی فیلترینگ نداشتیم، ولی با توجه به اینکه به قواعد پایبند نبودند، در سیاست‌ها تجدید نظر شده است.

زارع پور در خصوص تحریم وی گفت: شخصا از این امر خوشحال هستم و اقداماتی که آمریکا در طی ۴۳ سال گذشته با ایران انجام داده، راه به جایی نبرده و این اقدامات قطعا راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: این امر برای من عجیب بود که بهانه‌ای که برای آن اعلام کردند، از سوی کسانی هست که خودشان با ادعای امنیت ملی حتی اکانت رییس‌جمهور خود را مسدود می‌کنند و مدعی شده‌اند که حقوق بشر را رعایت می‌کنند.

کدخبر: 831352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟