۱۳۳۵ چادر امدادی و ۴۶۵ بسته غذایی میان زلزله زدگان خوی توزیع شد

به گزارش رکنا به نقل از جمعیت هلال احمر ، مهدی ولی پور در تشریح خدمات این جمعیت به حادثه‌دیدگان در زمین لرزه ٥.٤ ریشتری خوی گفت: تا ساعت ٩ صبح امروز (١٤ مهرماه)  ١٣٣٥ دستگاه چادر امدادی ، ٧٨٦ تخته موکت، ۲۰۰۰ تخته پتو و ۴۶۵ بسته غذایی میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

وی همچنین به مهم ترین اقدامات انجام شده پس از دریافت گزارش وقوع زلزله در خوی هم اشاره کرد و افزود: فعال‌سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امداد و نجات، ایجاد یک اردوگاه اسکان اضطراری در خوی و ارسال ٢٠٠٠ دستگاه چادر مسافرتی از آذربایجان شرقی به ستاد فرماندهی عملیات در خوی از مهمترین اقدامات انجام شده تا ساعت ۹ صبح امروز بوده است.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر در ادامه با بیان اینکه ١١ تیم عملیاتی و تخصصی از آذربایجان شرقی برای کمک به اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی میان زلزله زدگان به خوی اعزام شده اند، تاکید کرد: ٤٤ تیم عملیاتی شامل ٢٢٣ نفر در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند و در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر بامداد روز گذشته ( ۱۳ مهرماه) زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی را لرزاند. بر اثر این زمین لرزه که ۴۲ پس لرزه تاکنون داشته است، دو استان و هشت شهرستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تحت تاثیر قرار گرفتند. بخش دیزج‌دیز در شهرستان خوی کانون این زلزله بوده و تاکنون آسیب‌های جزیی تا تخریب کلی در ٥٣ روستا در شهرستان‌های خوی، سلماس و چایپاره گزارش شده است همچنین تعداد مصدومان این زمین‌لرزه تاکنون ١١٢٧ نفر (یک نفر ناشی از ریزش آوار و ١١٢٦ نفر ناشی از ترس و فرار) گزارش شده است.

کدخبر: 830924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟