کمک هزینه سفر بازنشستگان کشوری برای سایر مقاصد به جز مشهد مقدس از ۵۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت

به گزارش رکنا به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری ، محمود مرتضایی فرد با اشاره به درخواست بازنشستگان مبنی بر افزایش کمک هزینه و تخصیص وام به سفرهای بازنشستگی افزود: برای رفاه حال و ایجاد انگیزه در میان بازنشستگان، کمک هزینه سفر بازنشستگان کشوری برای سایر مقاصد به جز مشهد مقدس از ۵۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان برای هر شماره دفترکل افزایش یافت.  

وی افزود: بازنشستگان متقاضی سفر از استان‌های غیرهمجوار به مقصد مشهد مقدس، (به جز پنج استان مبدا خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان)، می‌توانند به ازای هر نفر و تا سقف دو نفر از کمک هزینه یک میلیون تومانی صندوق بهره مند شوند.  

مرتضایی فرد با اشاره به اینکه از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور امسال بیش از ۷۱۶ نفر بازنشسته و همراه تورهای این صندوق را  ذخیره کرده‌اند، گفت: در این مدت، ۴۷۲ بازنشسته و همراه از تورها استفاده کرده و مابقی در حال استفاده از آنها هستند.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، تورهای تعریف شده این صندوق در دوره زمانی مورد بررسی، آبدرمانی محلات، کیش، مشهد، گیلان و سرعین بوده است.

پیش از این نیز اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری چهار میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش به صورت قرض الحسنه خبر داده بود.  

این تسهیلات بانکی به مبلغ چهار میلیون تومان با دوره بازپرداخت یک ساله و نرخ کارمزد چهار درصد به متقاضیان ارائه می‌شود و بازپرداخت آن یک ماه پس از پرداخت از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

کدخبر: 830268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟