راهیابی ۳۷ هزار دانشجوی جدید به دانشگاه های علوم پزشکی / پذیرش دستیاری پزشکی ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش رکنا به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی که در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۳۷ هزار  دانشجو در رشته های مختلف وارد دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شدند. همچنین از اقدامات مناسبی که امسال صورت گرفت، افزایش ظرفیت دستیاری بود؛ به طوری که در مرحله اول، ۴ هزار دانشجوی دستیاری پزشکی پذیرفته شدند.

او افزود: پذیرش آزمون دستیاری پزشکی در مرحله دوم با رویکرد بومی گزینی انجام می شود که در مجموع می توان گفت امسال، ظرفیت آزمون دستیاری و پذیرش آن، افزایش ۲۵ درصدی داشته و ظرفیت برخی رشته ها مانند بیهوشی، عفونی، کودکان، داخلی و طب اورژانس که در سالهای قبل تکمیل نمی شود،  تکمیل شده است.

وزیر بهداشت همچنین  از افزایش ۸ درصدی ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در نخستین سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در یکسال گذشته، سه هزار و ۳۴۷ تخت جدید خوابگاهی به ظرفیت کشور اضافه شده که ۴ درصد از این افزایش ظرفیت، مربوط به خوابگاه های متاهلی است.

دکتر عین اللهی ادامه داد: امسال ۳۳ واحد خوابگاه متاهلی در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت  و ۶۸ واحد دیگر، آماده بهره برداری است.  همچنین ۱۲ سالن و  زمین ورزشی به مجموعه دانشگاه های کشور افزوده شده و معتقدیم که باید فضاهایی برای ورزش و نشاط  دانشجویان، ایجاد کنیم.

کدخبر: 829498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟