فعالیت های پرورشی مدارس غیر انتفاعی از سال تحصیلی جدید مورد پایش قرار خواهد گرفت + فیلم
حجم ویدیو: 45.88M | مدت زمان ویدیو: 00:04:11

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طی سنوات اخیر، قبولی دانش آموزان مدارس غیر دولتی در کنکور ، بسیار مورد توجه بوده است؛ با این وجود خیلی کمتر به مسائل پرورشی توجه شده است. در این خصوص، احمد محموزاده ، با رکنا به گفت و گو نشست تا از برنامه های سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، برای این مهم سخن بگوید.

او در ابتدا با اشاره به اینکه در خود سازمان هم به موضوع کمرنگ بودن فعالیت های پرورشی در مدارس غیر انتفاعی نقد وجود دارد، گفت: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکنون خیلی به این موضوع ورود جدی نکرده بود؛ لذا برای آن مهندسی کیفیت را مطرح کردیم. معمولا در مدارس غیر دولتی دو موضوع کنکور و المپیادهای دانش آموزی، مورد توجه افکار عمومی و نخبگان قرار می گرفت.

12/19 درصد از کل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی درس می خوانند

محمودزاده در ادامه تاکید کرد: 12/19 درصد از کل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی درس می خوانند، که تمام این ها باید در فعالیت های پرورشی، ورزشی و برخی حوزه های آموزشی مثل جشنواره خوارزمی و... فعال تر شوند. تا کنون آماری در خصوص نوع عملکرد مدارس غیر انتفاعی در حوزه پرورشی استخراج است؛ به همین دلیل با اجرای مهندسی کیفیت، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: در این راستا با معاونان پرورشی و آموزشی وزارتخانه توافقنامه هایی امضا کرده ایم. قرار بر این شده است که اگر معاون آموزشی استان، معاون آموزش مدارس غیر دولتی هم هست، توجه ویژه ای به موضوع فعالیت هایی که قبلا ذکر کردم داشته باشند. 

پایش فعالیت های پرورشی، امسال به مدارس غیر انتفاعی سراسر کشور ابلاغ می شود

او افزود: این پایش، امسال به مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد و برش های استانی آن آماده است. همچنین برخی از این ها منجر به انعقاد تفاهم نامه با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها خواهند شد. البته برخی از این کارها را به صورت سازمانی پیگیری خواهیم کرد.

کدخبر: 817931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟