رئیس سازمان پرورش ملی استعدادهای درخشان حرف های خودش را تکذیب کرد + فیلم
حجم ویدیو: 82.38M | مدت زمان ویدیو: 00:03:35

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، الهام یاوری ، رئیس سازمان پرورش ملی استعدادهای درخشان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه او در سال گذشته آماری در خصوص مهاجرت 70 درصد از سمپادی ها خبر داده بود و برنامه این سازمان برای نگهداری این افراد در کشور چیست، گفت: این آمار را تکذیب می کنم. تنها آماری که در این حوزه وجود دارد 37 درصدی است که بنیاد نخبگان از اعضای آن که البته همه شان سمپادی نیستند 37 درصد بوده است.

آمار مهاجرت نخبگان الهام یاوری سمپاد

وی افزود: اینکه بچه ها می روند و باز نمی گردند نیز نکته ای قابل تامل و تاسف است. لازم است تمام تلاشمان را بکنیم که از آن ها استفاده درست کنیم و خدمات درستی به آن ها ارائه دهیم و شایسته سالاری را مد نظر داشته باشیم.

یاوری گفت: این راهی هست که کشورهای مهم دنیا طی کرده اند. اما اینکه چه کار کنیم که این بچه ها در کشور بمانند، جزء وظایف این سازمان نیست و ما مامور شناسایی و پرورش بچه ها در دوره دانش آموزی هستیم. عوامل بسیار متعددی در مهاجرت نخبگان وجود دارد که اغلب آن ها خارج از دوران دانش آموزی است. وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور و وضعیت جهانی نیز در این مورد دخیل است. بچه های سمپاد خیلی کم مهاجرت می کنند. در دوره دانش آموزی مسئله ای به نام مهاجرت نخبگان نداریم.

کدخبر: 815235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟