تقدیر رئیس پلیس استان خراسان رضوی از همراهان روزنامه خراسان

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان این که مشاوران کلانتری ها در خط مقدم پیشگیری از جرم قرار دارند، به فعالیت ها و خدمات ارزنده آن ها در «ستون در امتداد تاریکی و روشنایی» روزنامه خراسان اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه های مهم در اصول روان شناختی برای افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، بیان سرگذشت ها به صورت نصیحت غیرمستقیم است تا این افراد از آن چه برای دیگران  رخ داده است، درس عبرت بگیرند و راه خطا را نروند.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: امروز مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری ها نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و با تلاش بی شائبه آنان تعداد زیادی از پرونده های قضایی در حالی به سرانجام می رسد که از وقوع آسیب های مرتبط با یک معضل اجتماعی مانند طلاق نیز جلوگیری می شود.

سردار سرتیپ تقوی همچنین از زحمات مشاوران کلانتری ها که در ستون «در امتداد تاریکی و روشنایی» روزنامه خراسان قلم می زنند قدردانی کرد و با بیان این که نفرات برتر مشاوران در دستور فرماندهی انتظامی تشویق می شوند، افزود: اگر حتی یک نفر نیز با مطالعه سرگذشت و سرنوشت دیگران، مسیر درست زندگی را بیابد و از بیراهه بازگردد، برای ما در پلیس خراسان رضوی موجب افتخار است که با مشاوره غیرمستقیم و مستقیم، فردی را از مسیر خطا بازداشته ایم. به گزارش خراسان، رئیس پلیس پیشگیری استان خراسان رضوی نیز ضمن تقدیر از تلاش های مشاوران و مددکاران اجتماعی برای تهیه مطالب ستون در امتداد تاریکی روزنامه خراسان گفت: بی شک زحمات آن ها برای پیشگیری از وقوع جرم ستودنی است و امیدواریم که تعامل رسانه و پلیس در پیشبرد اهداف انسانی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی استمرار یابد.

سرهنگ محمد دولخانی تصریح کرد: هر قدمی که برای تشکیل نشدن یک پرونده قضایی در استان خراسان رضوی برداشته شود، خود از بسیاری معضلات اجتماعی دیگر جلوگیری می کند و در این راه مشاوران کلانتری سهم بسزایی دارند. سرهنگ دولخانی همچنین با بیان این که ستون در امتداد تاریکی روزنامه خراسان مخاطبان زیادی دارد، افزود: همین موضوع نعمت بزرگی است که پلیس می تواند در راستای کاهش جرم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از آن بهره ببرد و همه مددکاران اجتماعی که در این زمینه همکاری می کنند، شایسته قدردانی هستند.

دبیر گروه حوادث روزنامه خراسان نیز با اشاره به این که برخی از مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری ها، قلم توانایی برای نگارش موضوعات اجتماعی دارند از آنان در ایام روز خبرنگار قدردانی و اظهار امیدواری کرد، این نویسندگان به تلاش های خود برای آگاهی بخشی به جامعه همچنان ادامه دهند چرا که نتیجه زحمات آنان در صفحه حوادث منتشر می شود و بسیاری از افراد جامعه را از سقوط در مسیر خلاف بازمی‌دارد.

«سجادپور» افزود: از میان مشاوران کلانتری هایی که در مشهد با ستون در امتداد تاریکی همکاری داشتند پنج نفر که بیشترین مطالب را ارسال کرده بودند به عنوان نفرات برتر معرفی شدند که عبارتند از: سرهنگ صبوری (کلانتری سپاد)، خانم کریمی (کلانتری طبرسی شمالی)، سرهنگ ارجمند (کلانتری آبکوه)، سرهنگ گلمکانی (کلانتری قاسم آباد) و سرگرد معیدی فر(کلانتری میرزا کوچک خان).

دبیر صفحه حوادث روزنامه خراسان همچنین از مشاوران شش کلانتری دیگر که همکاری بیشتری با ستون در امتداد تاریکی داشتند و مطالب ارسالی آنان تا حد امتیازات ویژه رسید قدردانی کرد و گفت: مشاوران و مددکاران کلانتری های نجفی، امام رضا(ع)، سجاد، سناباد، احمدآباد و پنجتن از جمله مشاورانی بودند که در سال گذشته به طور ویژه با ستون در امتداد تاریکی همکاری کردند.

وی اضافه کرد: طبق دستور سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی مقرر شد، پنج مشاور برتر کلانتری ها به همراه شش مشاور برگزیده در دستور فرماندهی استان خراسان رضوی مورد تشویق قرار گیرند اما علاوه بر تجلیل و قدردانی از پنج مشاور برتر که در طول سال گذشته (1400) تلاش کردند، علاوه بر این تشویق، هدیه نقدی نیز به آنان تقدیم می شود.

سجادپور ادامه داد: همچنین برای ارج نهادن به زحمات و هدایت های روسای کلانتری های برتر، یک شماره اشتراک رایگان روزنامه خراسان نیز برای سرگرد جعفر عامری، (سپاد) سرگرد جواد یعقوبی (طبرسی شمالی)، سرهنگ ابراهیم خواجه پور (آبکوه)، سرهنگ سیدرضا معطری (قاسم آباد) و سرهنگ علی عبدی (میرزاکوچک خان) ارسال خواهد شد و روسای این کلانتری ها نیز با عنایت رئیس پلیس خراسان رضوی در دستور تشویق خواهند شد.

کدخبر: 814268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟