افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اصلاح می شود / میزان افزایش هفته آینده مشخص می شود

به گزارش رکنا، محمد هادی زاهدی‌ وفا، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره چگونگی بررسی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت مسئولیت تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان را به وزاری عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی سپرده که این موضوع هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی حتما اصلاح می شود، اما مقدار افزایش مستلزم بررسی بیشتر است و هنوز رقم آن مشخص نشده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با توجه به منافع و اعتبارات لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان، نیازمند زمان بیشتری برای ارزیابی هستیم که هفته آینده با حضور نمایندگان بازنشستگان این موضوع بررسی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی در ادامه گفت: با تاکید رئیس جمهور اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شده است که این وزرا بر اساس اختیارات خود در چارچوب پایداری منابع و منابع سازمان تامین اجتماعی نسبت به مستمری سایر سطوح بازنشستگان، اصلاح را پذیرفتند.

سرپرست وزارت کار تاکید کرد: از آنجا که بخشی از این منابع به صورت تعهدی است و لازم است به صورت منابع نقدی تبدیل شود با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم که پیشنهاد بسیار خوبی ارائه کرده‌اند و این پیشنهادات بررسی شد. هفته آینده هم نشست دیگری با نماینده بازنشستگان خواهیم داشت و در نشست سراسری آنان که هفته دیگر برگزار می‌شود شرکت خواهیم کرد.

کدخبر: 812972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟