گره کمبود پارکینگ منطقه 3 تهران باز خواهد شد / تا 6 ماه آینده، پارکینگ میدان شیخ بهایی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها معضل پارکینگ در شهر تهران، به مثابه یک گره کور شده است. تامین جای پارک ، هم برای محلی های مناطق مختلف سردرگمی ایجاد کرده و هم برای کسانی که به دلایل مختلف از جمله حضور در محل کار و یا مراجعه به محلی برای دریافت خدمات تبدیل شده است.

در این راستا، حمید جوانی ، شهردار منطقه 3 تهران با خبرنگار رکنا به گفت و گو نشست. او با اشاره به اینکه معضل جای پارک ماشین در منطقه 3، بسیار فراگیر است، گفت: بخش عمده ای از این منطقه، اداری است. به همین دلیل، تردد خودرو در این منطقه 3 حجم زیادی دارد. در این راستا قصد داریم با مشارکت بخش خصوصی، بتوانیم پارکینگ های جدیدی برای منطقه تامین کنیم.

وی افزود: با هماهنگی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در تلاش هستیم که با ایجاد پارکینگ های زودبازده که نصب آسانی هم دارند همانند پارکینگ های مکانیزه و چرخشی معضل ترافیک را در این منطقه حل کنیم. اولین پروژه ای که طی 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد، در میدان شیخ بهایی است.

حمید جوانی با تاکید بر اینکه در منطقه 3 محدودیت زمین برای احداث پارکینگ وجود دارد گفت: در راستای رفع این مشکل، با سرمایه گذارها و مالکین در حال گفت و گو هستیم که بتوانیم از بخشی از ملک این افراد، به عنوان پارکینگ طبقاتی استفاده کنیم. همچنین با برخی از بیمارستان ها و شرکت های خصوصی وارد مذاکره شده ایم که بتوانیم از ظرفیت پارکینگ های زیرسطحی و پارکینگ های طبقاتی جنب ساختمانشان با مشارکت خودشان استفاده کنیم. 

کدخبر: 805322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟