احداث 20 هزار واحد مسکونی در منطقه 19 / 20 میلیارد تومان اعتبار برای روشنای محلات بی دفاع منطقه + فیلم
حجم ویدیو: 69.63M | مدت زمان ویدیو: 00:06:27

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، منطقه 19 تهران را با بوستان ولایت ، شهر آفتاب ، مبل فروشان نعمت آباد ، پارچه فروشان عبدل آباد ، خلازیر ، کوره های آجرپزی و... می شناسید. منطقه ای است که هم فرصت در آن زیاد است و هم تهدید. در جریان بازدید  سید مهدی هدایت ، شهردار منطقه 19 از پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا، با او به گفت و گو نشستیم تا از فراز و نشیب های این منطقه بگوید. جایی که اگر ساماندهی نشود، آسیب هایش به مناق دیگر گسترش پیدا خواهد کرد و اگر برعکس باشد، از مقاط دیگر برای بهره بردن از امکانات و خدمات، آنجا حضور پیدا خواهند کرد.

ناحیه 3 منطقه 19، جایی که به توجه جدی برای رفع آسیب ها نیاز دارد

مهدی هدایت، معتقد است که عمده آسیب هایی که در این منطقه وجود دارد مربوط به ناحیه 3 می شود و می افزاید:  خلازیر نیز در این ناحیه قرار دارد. فروشندگان در خلازیر، به صورت نامنظم و ساماندهی نشده در ناحیه پخش بودند و مشکلات ترافیکی به خصوص در آخر هفته به وجود می آوردند. در این راستا اولین قدم این بود که دستفروشان را با همکاری با شرکت ساماندهی شهرداری تهران نظم بخشیدیم. 

وی با اشاره به اینکه اختلافات موقوفه مروی به عنوان بزرگترین مالک در ناحیه 3  برطرف شده است، می گوید: این ها به زودی به امضای نهایی آقای زاکانی و آیت الله تحریری می رسد. از سویی دیگر، بخشی از گاراژ هایی که تفکیک پسماند و ضایعات تهران را به صورت غیر مجاز انجام می دادند، پلمپ شده اند و بخش عمده ای از آن که باقی مانده است، طبق دستور قضایی و طی روزهای آتی، ساماندهی خواهند شد.

شهردار منطقه 19 در ادامه گریزی به طرح بازنگری برای ساماندهی زیرساخت های شهری می زند و می گوید: در کمیسیون ماده 5 این طرح تصویب شد، اگر این طرح ابلاغ شود، عرصه های ناکارآمد و بی دفاع رها شده تبدیل به پروژه های بزرگ مقیاس مسکن می شوند و حدود 20 هزار واحد مسکن با تمام خدمات مورد نیاز در این عرصه ها ایجاد خواهد شد. امیدواریم این ها مشابه یک مجموعه خوب مثل اکباتان که کاری ماندگار و شاخص است تبدیل شود.

10 درصد از بوستان ولایت تبدیل به پهنه های ملی می شود

او در ادامه از بوستان ولایت سخن می گوید و می افزاید: این بوستان، به پهنه های کارآفرینی، نوآوری و دانش بنیان، بحران، دهکده ورزش و پارک اکولوژی تقسیم خواهد شد که 10 درصد از فضای پارک را در بر می گیرد. در نهایت، بوستان ولایت به یک پایگاه وزرشی، فرهنگی علمی و سبز در پهنه جنوبی تهران تبدیل خواهد شد.

اتباع در منطقه 19 روز به روز بیشتر می شوند

شهردار منطقه 19 با تاکید بر اینکه بعد از حضور دولت طالبان، مهاجران پاکستانی و افغان در منطقه بیشتر شدند، می گوید: با توجه به اینکه منطقه 19 در حریم قرار گرفته است، حضور اتباع در آن بیشتر دیده می شود و هر روز نیز بیشتر می شوند. با این وجود ساماندهی این افراد به عده شهرداری نیست.

وی در رابطه با کودکان کار می گوید: این کودکان ساماندهی می شوند. یک مجموعه پرتو در منطقه داشتیم و اخیرا یکی دیگر را تجهیز و راه اندازی می کنیم و در تلاشیم تا زیرساخت های فرهنگی را به حداکثر برسانیم.

20 میلیارد تومان اعتبار برای نواحی بی دفاع منطقه 19 در نظر گرفته شده است

سید مهدی هدایت، می گوید: منطقه 19، پنج ناحیه دارد. در نواحی 1 و 2 مشکل روشنایی در شب را نداریم. عمده مشکلات مربوط به اراضی بی دفاع ناحیه 3 و حریم منطقه است. در این راستا 20 میلیارد تومان اعتبار برای روشن کردن مناطق بی دفاع منطقه 19 تامین شده است که الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم. همچنین روشن کردن بوستان ولایت و نصب دوربین امنیتی و اورهال کردن و آماده کردن دوباره این بوستان، در دستور کار است که تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

پردیس، موفق ترین از شهرهای جدید به مترو نیاز دارد

با توجه به اینکه سید مهدی هدایت، پیش از شهردار شدن، مدیر عامل شرکت عمران  پردیس بود از او در خصوص این پروژه و اینکه چه زمانی به اتمام می رسد پرسیدیم. او می گوید: شهرهای جدید در کنار تهران، قرار بود سر ریز جمعیتی تهران را بپذیرند، اشتغال پایدار داشته باشند و دسترسی ریلی به مادرشهر (شهر تهران) ایجاد شود. پردیس یکی از موفق ترین شهرهای جدید کشور است که در آن، بالاترین نرخ رشد جمعیت را داریم. همچنین کیفیت خدماتی که در آنجا ارائه می شود نسبت به شهرهای جدید بالاتر است؛ لذا قیمت مسکن در آن نیز بالاست. برای مثال پردیس به نسبت جمعیت، مدرسه مازاد دارد؛ اما در منطقه 19 کلاس هایی داریم که 60 نفر دانش آموز در آن درس می خوانند و کمترین سرانه آموزشی را دارد.

وی می افزاید: بخشی از واحدها تحویل داده شده است و بخش کمی هم مانده که باید سیاست هایی برای ارائه مطلوب آن به شهروندان پیش گرفت. الان باید خدمات در این شهر جدید مثل مترو ایجاد شود. برای شهرهای جدید ناموفق اطراف تهران لازم است، مدیریت شهری یکپارچه ایجاد شود که مشکلات آن ها ساماندهی شود.

سید مهدی هدایت، شهردار منطقه 19 در پایان خبرهای خوبی به شهروندان منطقه می دهد و می گوید: تکمیل سراهای محلات و تصفیه خانه فاضلاب ناحیه 3، توسعه فضای سبز و تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح نواب و تندگویان تا یک سال آینده انجام می شود و منطقه 19 به یکی از مناطق خوب و با کیفیت شهر تهران تبدیل خواهد شد.

کدخبر: 798548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟