تابستان امسال، باشگاه طبیعت گردی در انتظار دانش آموزان + فیلم
حجم ویدیو: 48.44M | مدت زمان ویدیو: 00:05:08

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعد از دو سال و نیم که از آموزش مجازی در آموزش و پرورش گذشت، فروردین امسال مدارس بازگشایی شدند. چند روز پیش نیز بهرام عین الهی ، وزیر بهداشت گفت که الزام استفاده از ماسک در فضای باز برداشته شده است. این نویدی است برای دانش آموزانی که دو تابستان از حضور در کنار دوستانشان محروم بودند و در قرنطینه خانگی روزهای پر هیجان تابستان را شب کردند.

اردوهای یک روزه برای دانش آموزان در تابستان امسال 

در این راستا عباس مهاجر، سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای پساکرونا ، برنامه دارد که دانش آموزان یک فضای جدید را تجربه کنند، گفت: بزرگترین پروژه ما، اردوهای یک روزه دانش آموزان در تابستان است. در تلاشیم برای این اردوها، نرخ پوشش دانش آموزان را حداکثری کنیم. در این اردوها، دانش آموزان یک روز متفاوت را تجربه می کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین برنامه ای با عنوان سکوی ایران قوی در دستور کار داریم. شعار این برنامه هر دانش آموز، یک مهارت است. دانش آموزان دارای مهارت، از کارهای ورزشی و فرهنگی گرفته تا فعالیت های علمی می توانند توانمندی های خودشان را نشان دهند. با اجرای این پروژه، توانمندی های دانش آموزان، ذیل پرچم جمهوری اسلامی ایران تقویت می شود و هویت ملی نیز در آن ها تقویت خواهد شد.

عباس مهاجر با اشاره به اینکه شیوه نامه این برنامه روز شنبه به مدارس ابلاغ می شود، افزود: دانش آموزان از طریق کانون های آموزش و پرورش مناطق می توانند آثارشان را بفرستند. 

تابستان امسال، باشگاه طبیعت گردی در انتظار دانش آموزان است

او در پاسخ به اینکه چرا آموزش و پرورش برنامه ای ندارد تا ارتباط بین دانش آموزان با طبیعت و حیات وحش را تقویت کند، گفت: در این خصوص کم کاری کردیم. با این وجود سعی داریم رویکرد را اصلاح کنیم و در این راستا، باشگاهی با نام طبیعت گردی تاسیس کردیم. در این باشگاه، بنا داریم که با تولید محتوای مناسب، به دانش آموزان آموزش های لازم را ارائه دهیم. همچنین بخشی از این آموزش ها در کارگاه یا در قالب جُنگ، اردوی طبیعت گردی و... خواهد بود. این برنامه ها از تابستان امسال اجرا می شود و در طول سال نیز جریان خواهد داشت.

کدخبر: 798304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟