تامین اجتماعی بابت محرومیت بیمه‌ای کارگران ساختمانی پاسخ دهد

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، کاظم احمدیان، بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران، گفت: روال فعلی بیمه کارگران ساختمانی این گونه است که منبع درآمد بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه‌های ساخت تامین می‌شود به این شکل که در ازای صدور هر پروانه، ۱۵ درصد هزینه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز و بابت بیمه کارگران، صرف می‌شود. سازمان تامین اجتماعی این مبالغ را از پیمانکاران و کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی دریافت می‌کند اما متاسفانه گزارش هایی از برخی کارگران ساختمانی داریم که در این پروژه‌ها از پوشش بیمه تامین اجتماعی محروم هستند.

او با اشاره به لزوم پاسخگویی سازمان تامین اجتماعی به مبالغی که بابت حق بیمه کارگر ان ساختمانی ازکارفرمایان ساختمانی دریافت می کند، گفت: این در حالیست که طبق قانون اگر کارفرما و پیمانکاری سهم بیمه کارگر ساختمانی را به تامین اجتماعی پرداخت نکند، امکان دریافت مجوز ساخت و ساز ندارد.

او در ادامه افزود: چگونه می‌شود سازمان تامین اجتماعی با کمک شهرداری ها مبالغ قابل توجهی را بابت حق بیمه کارگران ساختمانی از کارفرمایان ساختمانی و پیمانکاران دریافت می‌کند اما کارگران برخی پروژه‌ها از پوشش بیمه ای محروم هستند.

این فعال کارگری با انتقاد از مسئولین کانون‌های کارگری عالی انجمن ها و ساختمانی گفت: کارگران امیدوار بودند که وضعیت بیمه آن‌ها برای بخش درمان و مستمری بازنشستگی بهبود یابد اما می‌گویند وضعیت بیمه‌شان در معرض خطر قرار گرفته و کانون‌ها و انجمن های صنفی نیز مسئولیت نمی‌پذیرند.

کدخبر: 796590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟