محسن میرزایی، استاد روزنامه نگاری و تاریخ نگار ایرانی درگذشت + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 43.40M | مدت زمان ویدیو: 00:05:52

به گزارش رکنا، محسن میرزایی، روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار ایرانی در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی در زنجان به دنیا آمد. او از دانش‌آموختگان اولین دوره روزنامه‌نگاری در سال ۱۳۳۵ بود که در همان سال، موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشسرای عالی شد. همچنین استاد میرزایی در واشنگتن در رشته‌های مرتبط با حوزه تبلیغات نیز تحصیل کرد.

وی همکاری با آژانس تبلیغاتی فاکوپا را از سال ۱۳۳۷ آغاز کرد. به اعتقاد این پیشکسوت صنعت تبلیغات در ایران، «فاکوپا» اولین کمپین واقعی تبلیغاتی به معنای علمی آن را در سال ۳۶ - ۱۳۳۵ برای روغن نباتی شاه‌پسند اجرا کرده است. میرزایی علاوه بر فاکوپا، با «کانون آگهی زیبا» از پایدارترین و بزرگترین آژانس‌های تبلیغاتی ایران نیز همکاری داشت.

محسن میرزایی

این روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار برجسته که روزنامه‌نگاری را با روزنامه اطلاعات آغاز کرد، از سال ۱۳۳۵ وارد حرفه روزنامه‌نگاری شد و بیشتر در حوزه تولید و نشر گزارش‌های تاریخ سیاسی ایران با مطبوعات همکاری داشت.

بسیاری از روزنامه نگاران مطرح ایران و اساتید علوم ارتباطات و تبلیغات از شاگردان این پیشکسوت مطبوعات هستند.

آخرین کتاب محسن میرزایی "با ایران چه ها که نکردند؟"

استاد میرزایی

خوانندگان این کتاب پس از مطالعه ی آن به این نکته پی خواهند برد که انگلیسی ها یعنی همان کسانی که درهای سفارت را به روی مشروطه خواهان گشودند و آنان را برای رسیدن به اهداف خود یاری کردند، چند سال بعد که با قراردادی محرمانه ایران را به مناطق نفوذ خود تقسیم کرده بودند، در برابر لشگر کشی روسیه تزاری هیچ گونه عکس العملی از خود نشان ندادند، یعنی یک دولت متجاوز خارجی می توانست با یاری آنان با زور و تهدید و لشگر کشی تا پایتخت این کشور، مجلس شورای ملی را تعطیل کند و تمامی مقاصد استعماری خویش را به ملتی بی دفاع تحمیل نماید.

استاد محسن میرزایی از بدو تولد رکنا مشوق و همراه تیم تحریریه و مدیریت رکنا بود و پیشنهادهای سازنده این استاد بزرگوار همیشه تحریریه رکنا را در پیشبرد اهداف یاری می رساند.

تحریریه رکنا درگذشت این روزنامه نگار و تاریخ نگار پیشکسوت را به خانواده، دوستان و جامعه روزنامه نگاری و تبلیغات تسلیت می گوید.

کدخبر: 791296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟