دانش آموزان استثنایی در اولویت دریافت تغذیه رایگان در مدارس هستند + فیلم
حجم ویدیو: 57.65M | مدت زمان ویدیو: 00:06:04

 به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نشست خبری حمید طریفی‌ حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دبستان دخترانه رازی برگزار شد.

حسینی در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه دانش آموزان مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان ، کرمان، خراسان رضوی و... با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند و این با توجه به شرایط اقتصادی پیش رو، به سایر استان ها تسری پیدا خواهد کرد، این سازمان برنامه ای برای همکاری با دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دارد یا خیر؟ گفت: «تعامل خوبی با وزارت بهداشت خواهیم داشت و تفاهم نامه‌ای در این زمینه در حال انعقاد است. امسال ۱۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای طرح "باغ" گرفته‌ایم که همان بسته امنیت غذایی است. تغذیه دانش آموزی ۱۰ سالی متوقف شده بود و امسال احیاء می‌شود. دانش آموزان استثنایی را در اولویت دسترسی به بسته‌های امنیت غذایی قرار دادیم.»

وی افزود: «قرارگاه عدالت تربیتی و نسیب برابر آموزشی در وزارت آموزش و پرورش هم تشکیل شده است. در این قرارگاه علاوه بر اینکه از منابع خودمان برای کمک به خانواده های دانش آموزان نیازمند استفاده می کنیم؛ همچنین 16 استان مرزی به علاوه دو استان شهرستان های استان تهران، مدارس استثنایی در کل کشور و جنوب کرمان را پوشش می دهد.»

حسینی در ادامه افزود: «5 میلیون نفر پیش بینی شده از این بسته حمایت غذایی برخوردار شوند و از مهر ماه در کل کشور اجرایی خواهد شد.»

او در پاسخ به اینکه چرا پیش از این، این سازمان با وزارت بهداشت تعامل نداشته است؟ گفت: «از مدیران قبلی بپرسید. ما قصد داریم این همکاری صورت بگیرد.»

کدخبر: 791235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟