تاپایان سال 30 هزار واحد مسکونی به تهران اضافه می شود /57 درصد بافت فرسوده تهران نوسازی نشده است

بناهای فرسوده در سطح شهر تهران به وفور دیده می شوند. ساختمان هایی که نه تنها شهر را نازیبا جلوه می دهند؛ بلکه تردد را نیز مختل می کنند. از طرفی دیگر، این بناها فاقد ایمنی هستند و هر لحظه ممکن است جان شهروندان را به خطر بیندازند. سال گذشته، انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار سابق تهران، گفته بود که 36 درصد جمعیت استان تهران در بافت فرسوده زندگی می کنند.

43 درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در این راستا، کاوه حاج علی اکبری، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه رقم 36 درصد در آن زمان مربوط به بافت های ناپایدار بودند، گفت: «جمعیت ساکن در بافت های فرسوده تا پایان سال 1399 حدود 15 درصد بود که الان به حدود 21 درصد رسیده است.»

او افزود: « فرسودگی باید سه شاخص داشته باشد که شامل ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی است. ناپایداری یکی از شاخص های فرسودگی است که آن عدد 36 درصد مربوط به بافت های فرسوده ناپایدار بوده است.»

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 43 درصد از بافت های فرسوده تهران با همکاری شهرداری و دولت نوسازی شده است، گفت: «تا کنون حدودا 100 هزار پلاک از 280 هزار پلاکی که در بافت های فرسوده وجود داشتند، نوسازی شده اند. در حال حاضر حدود 110 هزار پلاک فرسوده در تهران داریم و از آنجایی که 70 هزار تا وضعیت مقاوم دارند و فعلا نیازی به نوسازی آن ها نیست.»

30 هزار واحد مسکونی جدید تا پایان سال در تهران ساخته می شود

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: «در راستای تسهیل و تسریع فرایند نوسازی بافت های فرسوده ، اعطای پروانه رایگان، تراکم تشویقی، تسهیلات کم بهره دولتی برای نوسازی، تسهیلات اسکان موقت، راه اندازی دفاتر توسعه محله در دستور کار شهرداری تهران است.»

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان نوسازی شهر تهران تا پایان سال، برنامه دارد که حدود 5 هزار پلاک نوسازی شوند، گفت: «در این راستا، در قالب دو هزار پروانه که منجر به تولید 30 هزار واحد مسکونی در سال فعلی می شود، صادر خواهد شد. همچنین شهرداری تهران برنامه دارد تا پایان خردادماه، زمان فرایند صدور پروانه را به دو ماه کاهش دهد. اقدامات مربوط به این کار در حال انجام است و بخشی از فرایندهای اضافه در روند بروکراسی حذف شده است.»

کدخبر: 784089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟