نوری: کمبود نیروهای آموزش و پرورش وحشتناک است / آموزش و پرورش جز با کمک مردم اداره نمی شود + فیلم
حجم ویدیو: 21.02M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یوسف نوری در جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که صبح امروز در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد، با اشاره به شهدایی که در راه آموزش و پرورش شهید شده‌اند، اظهار کرد: شهید مطهری معلم بود، قله روشنگری و تهدیب بود که در این راه به شهادت رسید، شهید‌رجایی رییس‌جمهور معلم و شهید‌باهنر وزیر آموزش و پرورش شهید بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: شهید تهرانی مقدم دانش آموخته دانشگاه شهیدرجایی بود، شهید‌حاج همت آموزش و پرورشی و معلم بود. لذا آموزش و پرورش این ذخایر را دارد که فقط برای ما شهید‌فهمیده شناخته شده بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان در روز ۴شنبه گذشته ادامه داد: براساس فرمایش رهبری در ترویج فرهنگ ناب اسلامی معلم باید مجاهد، دین‌باور و باور‌مند باشد.

نوری بیان کرد: حدود ۵ هزار شهید معلم داریم تعدادی نیز دانش آموز شهید داریم که حدود ۳۶ هزار نفر می‌شوند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش جز با کمک دستگاه‌های فراسازمانی و مردم اداره نمی‌شود؛ مدارس شاهد در کشور نمونه هستند که باید تعدادشان افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خبر داد ۹۷۰ هزار نیروی رسمی و پیمانی داریم که تعداد نیروها در مجموع ۲ میلیون و  ۴۰۰ هزار نفر می‌شوند. خوب است در بستر آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت ساری و جاری باشد.

نوری گفت: ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان داریم که لازم است در مجموعه آموزش و پرورش کار شود زیرا این مجموعه با توجه به جمعیت‌اش مجموعه بزرگی است.

کدخبر: 780705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟