صندوق بازنشستگی ماهانه چقدر مستمری پرداخت می کند؟

به گزارش رکنا، ایسنا نوشت: علی حسین رعیتی‌فرد در جمع کارگران زاگرس پوش بروجرد که امروز ۱۵ اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: کار کارگر را امامین انقلاب اسلامی به‌عنوان عمل صالح قلمداد کرده‌اند و واقعاً باید خدا را سپاسگزار باشیم که بیش از ۱۵ میلیون کارگر که دلشان برای این نظام و این خاک می‌تپد و تمام تلاش خود را می‌کنند که چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

وی تصریح کرد: کارفرمایان در بخش خصوصی و دولتی تمام تلاش خود را می‌کنند که بستری برای ایجاد تولید و اشتغال فراهم کنند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ۱۳ نقطه حساس و مهم جهان ۲ نقطه در ایران است، جزایر سه‌گانه و تنگه هرمز می‌تواند دسترسی ایران را کشورهای منطقه بیشتر کند.

رعیتی‌فرد اضافه کرد: ایران در همسایگی خود ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون جمعیت دارد که با گردش بیش از یک هزار میلیارد دلار، نیازمند دانش و توان تولید کارگران ایرانی هستند که باید سهم بسزایی داشته باشیم.

وی بیان کرد: سه‌جانبه گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و در حوزه تصمیم‌گیری‌ها از نظرات کارگری و کارفرمایی و دولت استفاده می‌شود، افزایش دستمزد کارگران در سال جاری اقدام مثبت سه‌جانبه گرایی بود.

معاون وزیر کار ادامه داد: در جلسه‌ای نمایندگان کارگران و کارفرمایان بعدها از ساعت‌ها بحث و بررسی شاخص‌های اقتصادی به این نتیجه رسیدند که حقوق کارگران را برای کمک به ارتقا تولید و بهره‌وری افزایش دهند.

رعیتی‌فرد عنوان کرد: در شورای عالی حفاظت فنی و صیانت از نیروی کار و ایمنی کارگران تلاش شد و می‌شود حوزه تولید کشور را از ایمنی لازمی برخوردار کنیم چون رعایت ایمنی در کار می‌تواند به صیانت از نیروی کار کمک کند.

وی اظهار کرد: سالانه ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار داریم که ۷۰۰ الی ۸۰۰ مورد منجر به فوت می‌شود و این یک دغدغه است که باید تلاش کنیم با کمک کارگران و کارفرمایان خوزه ایمنی در مراکز تولیدی صنعتی فعال کنیم و بتوانیم ایمنی قبل از کار را ایجاد کنیم.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تقریباً با بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور مرتبط است و ۵۰ درصد جمعیت کشور مخاطب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

رعیتی‌فرد خاطرنشان کرد: در لرستان تقریباً بیش از ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده مستقیم تأمین اجتماعی هستند که با خانواده خود جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: برنامه جدی برای ایجاد اشتغال طرح‌ریزی شده است و زیست‌بوم اشتغال بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای در کشور برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی در کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان ماهانه مستمری پرداخت می‌کند، افزود: سه میلیون ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته از سازمان تأمین اجتماعی ۱۹ هزار میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کنند و ۱.۷ میلیون نفر از صندوق بازنشستگی کشوری نیز ۱۱ هزار میلیارد مستمری دریافت می‌کنند.

رعیتی‌فرد بیان کرد: جامعه کارگری در دوران شیوع ویروس کرونا مشابه مدافعان سلامت در سنگر کار و تولید حضور داشتند و تولید کشور با حضور کارگران و همه مشکلات همه‌گیری کرونا هیچ‌گاه تولید متوقف نشد و با همت کارفرمایان و کارگران تولید ادامه داشت.

وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی که دشمنان به وجود آورده‌اند کارگران و کارفرمایان ۲ بال تولید هستند و با همدلی و همفکری با وجود همه مشکلات پای تولید ایستاده‌اند.

معاون وزیر کار اظهار کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و در دوران دفاع مقدس کارگران در ۲ جبهه تولید و دفاع از ایران اسلامی حماسه‌آفرینی می‌کردند.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 777486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟