پلنگ فراری قائمشهر با گلوله پلیس تلف شد / سرهنگ آهنگری تشریح کرد + فیلم
حجم ویدیو: 52.53M | مدت زمان ویدیو: 00:02:29

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پلنگ سرگردان قائمشهر، تلف شد. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با رکنا از تلف شدن پلنگ سرگردان قائمشهر به دلیل اصابت تیر عوامل نیروی انتظامی خبر داد. این پلنگ ایرانی قبل از حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران به سمت عوامل انتظامی حلمه کرده بودند و نیروهای انتظامی ناچار شدند برای مهار این پلنگ مازندران از تیر سازمانی استفاده کنند.

سرهنگ مسلم آهنگری، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در این خصوص به رکنا گفت: قبل از حضور ماموران یگان محیط زیست مازندران، نیروهای انتظامی برای مهار پلنگ از تیر سازمانی استفاده کرده بودند، زیرا این پلنگ به عوامل نیروی انتظامی حمله کرده بود و آنها ناچار شده بودند که از فاصله نزدیک 2 تا 3 متری به سمت پلنگ حمله کنند.

وی افزود: قبل از این که ما در صحنه حاضر شویم و تفنگ بیهوشی را به صحنه بیاوریم، نیروهای انتظامی به طرف پلنگ شلیک کرده بودند. بعد هم که ما پلنگ را بیهوش و به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل کردیم، متاسفانه پلنگ در این پناهگاه تلف شد.

آهنگری ادامه داد: به علت حمله پلنگ به عوامل پلیس قائمشهر، دو نفر از آنها زخمی شدند که شدت جراحت یکی از آنها زیاد است و هم اکنون این فرد در بیمارستان بستری است. اما شدت جراحت فرد دیگر سطحی بود. در واقع باید توجه داشت از وقتی که نیروهای انتظامی به پلنگ شلیک کردند تا ما دارت بیهوشی را به صحنه بیاوریم، زمان زیادی طول کشید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: ما در پناهگاه حیات وحش سمسکنده تلاش کردیم که پلنگ را نجات دهیم، ولی چون تیر به نقطه حساس پلنگ و سمت کیست این حیوان برخورد کرده بود، دامپزشکان نتوانستند این پلنگ را نجات دهند و متاسفانه این حیوان تلف شد.

کدخبر: 773769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟