معاون وزیر راه و شهرسازی از بافت های فرسوده محله نعمت آباد بازدید کرد

به گزارش رکنا، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در حاشیه بازدید از بافت های فرسوده و عرصه های رها شده در ناحیه 3 که با همراهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه 19 و مدیران شهری این منطقه انجام شد، قول مساعدت در تأمین اعتبار بخشی از زیر ساخت های ناحیه 3 و تسریع در روند تصویب طرح بازآفرینی این ناحیه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را داد.

همچنین تسریع در سیاست های تشویقی و مساعدت در ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم برخوردار، تسریع در سیاست های توسعه زیر ساخت ها و ساخت سرانه های خدماتی مورد نیاز در این محدوده از مسائل مطرح شده در این بازدید بود.

در ادامه مهدی هدایت، شهردار منطقه 19 نیز در این بازدید ضمن قدردانی از معاون وزیر راه و شهرسازی به تصویب طرح بازآفرینی ناحیه ۳ این منطقه در نشست اعضای کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران اشاره کرد و خواستار حمایت وزارت راه و شهرسازی از این طرح شد.

او ادامه داد: این طرح در راستای ارتقای سرزندگی ،محرک توسعه در منطقه ، بهره‌گیری از این فرصت ،تامین خدمات برای شهروندان و نیز جلوگیری از روند گسترش سکونت‌گاه های غیررسمی، تفکیک غیر مجاز و تصرفات غیرقانونی و حل مشکلات محلات ناحیه ۳ به‌ ویژه محله نعمت آباد و شهید کاظمی است.

هدایت با بیان اینکه حدود 45 هکتار بافت فرسوده در ناحیه 3 قرار دارد، تصریح کرد: این طرح با رویکرد بازآفرینی به همراه مداخلات مناسب با رویکرد تهیه مسکن مناسب جهت اقشار آسیب پذیر جامعه و همچنین نوسازی بافت های فرسوده ناحیه مد نظر قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۹ ساختار نامنسجم بافت مسکونی، توزیع نامتناسب خدمات، ساخت و ساز غیر مجاز، سکونتگاه های غیر رسمی، آشفتگی های بصری، آلودگی زیست محیطی و مکان های بی دفاع شهری، وضعیت معابر و آسیب های اجتماعی و فرهنگی را از جمله مواردی برشمرد که در طرح بازنگری این محدوده مورد تحلیل قرار گرفته اند.

کدخبر: 773008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟