ثروتمندنشین ترین منطقه تهران پر از چاله چوله + فیلم
حجم ویدیو: 32.91M | مدت زمان ویدیو: 00:04:30

چاله های شهر تهران هر روز مشکلی برای افراد و وسایل نقلیه ایجاد می کند. این در حالی است که چاله ها فقط مختص به یک یا چند منطقه نیستند و حتی گریبان منطقه ای مانند منطقه یک تهران را نیز گرفته است. چاله ها مانند قانون پایستگی انرژی از بین نمیروند با این تفاوت که روزبه روز نیز به تعداد آنها افزوده می شود. اینکه امید داشته باشیم روزی فرارسد که چاله ای در خیابان ها وجود نداشته باشد بدون شک امیدی واهی محسوب می شود اما حداقل می توانه امید داشت که چاله‌ ها به جای زیاد شدن حداقل کم تر یا به همان اندازه سابق باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چاله های شهر تعدادشان بیش از کوچه ها و خیابان های شهر شده است و مردم فکر می کنند که این چاله ها در مناطق مرکزی و جنوبی تهران بیشتر وجود دارد این در حالی است که در واقعیت، شمال شهر به خصوص منطقه 1 تهران با اینکه محل سکونت قشر سرمایه دار و مرفه محسوب می شود از این مشکل شهری در امان نمانده است و در صورت عبور از این منطقه متوجه خواهید شد که حتی شهرداری در این منطقه نیز به خوبی عمل نمی کند.

بسیاری از شهروندان منطقه یک دیگر امید به درست شدن شهر را از دست داده اند و به دیدن پیاده روهای خراب و چاله های به وجود آمده در محل زندگی خود عادت کرده اند.

مرمت باید یک رویکرد در شهرداری تهران باشد

حقیقت این است که تهران نیاز به مناسب ‌سازی و بازسازی پیاده روها، کوچه ها و خیابان ها داشته و در این زمینه مسئولین شهری باید عزمی جدی داشته باشند. کمااینکه چندی پیش مهدی عباسی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله گفت که تعمیر و مرمت باید یک رویکرد در شهرداری تهران باشد و مصالح مورد نیاز باید دپو شوند. همچنین باید پیمانکار مشخص انتخاب شده و صورت وضعیت اقتصادی برای پیمانکار تعریف شود تا مرمت و نگه داشت به صورت موردی در سطح پیاده روها یا پروژه های شهری صورت بپذیرد.

عباسی تاکید می کند که اگر مرمت را شهرداری تهران با صرف مرمت در دستور کار خود قرار دهد، بدون شک برای مرمت کلیه معابر و پیاده روهای شهر تهران، بودجه لازم از منابع امسال موجود است.

مشکل آسفالت به دلیل تصمیم شورای اسلامی شهر پنجم است

حال سراغ سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران رفتیم و او در گفت‌وگو با خبرنگار شهری رکنا، درباره وضعیت بد آسفالت در منطقه 1 تهران و وجود چاله های زیاد اظهار کرد: این موضوع تنها به منطقه 1 مربوط نمی شود و شامل همه مناطق تهران می شود. باید خیابان ها و کوچه های سطح شهر در بالا و پایین شهر مناسب سازی شوند. اما متاسفانه در دوره قبل خرید آسفالت را به صورت متمرکز درآوردند که امروز شاهد چنین مشکلاتی هستیم.

او افزود: بنابر تصمیم مسئولین شهری در دوره قبل این موضوع مورد تایید قرار گرفت تا خرید آسفالت از کارخانه های آسفالت خود شهرداری صورت بگیرد. یعنی خود شهرداری آسفالت لازم را تولید و در مناطق و نواحی توزیع کند ومناطق آن را اجرا کنند.

آقامیری اضافه کرد: متاسفانه به دلیل اینکه در برج 6 امسال به خاطر وضعیت دلار و ... شهرداری برای تامین قیر با مشکل روبرو شد که هماهنگی های لازم با مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که در نتیجه مجلس تا حدودی مشکلات را مرتفع کرد و سهمیه شهرداری ها داده شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکسری کارهای اداری هنوز باقی مانده است که اگر روند آنها طی شود ما دیگر مشکلی در تامین آسفالت نخواهیم داشت تاکید کرد: شهرداری در صدد این موضوع است که برای سال آینده دو کارخانه جدید آسفالت خریداری کند تا به نوعی در چهارگوشه شهر کارخانه آسفالت داشته باشیم.

هوازدگی دلیل اصلی خرابی آسفالت های شهر

او ادامه داد: وقتی فاصله کارخانه آسفالت با جایی که باید عملیات عمرانی صورت بگیرد زیاد باشد این آسفالت به دلیل هوازدگی در فصل سرما کیفیت خود را از دست می دهد که یک بخش مشکل ما را شامل می شود و عملا زمانی که هوا بسیار سرد یا بارانی و برفی است عملا آسفالت خیابان ها لغو می شود.

آقامیری در پایان تاکید کرد: ما مشکل چاله ها را در بازدید های میدانی مشاهده کرده ایم که اسباب زحمت برای مردم شده است و انشالله برنامه هایی دیده شده تا سال آینده چنین مشکلاتی را نداشته باشیم.

کدخبر: 766387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟